محافظت مقتدرانه از مرز‌ها در پاوه


محافظت مقتدرانه از مرز‌ها در پاوه

و چه گواراست حاصل شجاعت و هوشیاری حافظان دلیر مرز برای ملت ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی شکوهمند ایران، استان کرمانشاه شاهد پیشرفتی چشمگیر بوده است.
محافظت مقتدرانه از مرز‌ها
موسی سالکی رئیس پاسگاه مرزی کرمانشاه گفت: زمستان‌ها در هنگ مرزی پاوه بسیار سرد و سخت است، ولی این امر سبب ایجاد خلل در انجام ماموریت‌های مرزبان‌های غیور کشور نشده و با اقتدار کامل از مرز‌ها حفاظت می‌شود.
بازارچه های فعال مرزی
حیدری مدیر کل گمرکات استان ضمن معرفی دو مرز رسمی و سه بازارچه فعال مرزی در این استان بیان کرد: روزانه حدود ۲ هزار کامیون از مرز‌های این استان تردد می‌کنند که ارزش حجم کالای غیر نفتی صادر شده از این مبادی سالانه ۴۰ میلیون دلار است.
برخورداری 90 درصدی از نعمت گاز
به گفته شهبازی مدیر عامل گاز استان، در مجموع ۹۰ درصد خانوار‌های شهری و روستایی کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
تکمیل کریدر شرق به غرب کشور
طی سال‌های گذشته به منظور رفع محرومیت و دسترسی آسان‌تر اهالی روستا‌ها به شهر‌ها ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی احداث شده است؛ همچنین سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: در این استان ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه احداث شده است که بخشی از بزرگراه کربلا نیز مربوط به آن است.
راه آهن هم سال گذشته به کرمانشاه رسیده است تا با تکمیل آن و وصل شدن به مرز خسروی، کریدر شرق به غرب کشور کامل شود.
کرمانشاه، قطب کشاورزی کشور
شهبازی ریس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن معرفی کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی کشور گفت: حجم کل تولیدات زراعی استان پیش از انقلاب ۶۷۰ هزار تن بوده است که اکنون چیزی بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن شده است.
بزرگترین پروژه آبرسانی غرب کشور
آبی شدن ۸۰ هزار هکتار از دیمزار‌های مناطق مرزی غرب کشور با طرح انتقال آب سیروان رود به طول ۴۶۰ کیلومتر در حال اجرایی شدن است که به گفته سازمند، مدیر طرح ساماندهی آب‌های غرب کشور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بزرگترین پروژه آبرسانی غرب کشور است.
دستاوردهای بهداشت و درمان
کسب رتبه اول در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بین دانشگاه‌های تیپ دو کشوری از افتخارات علمی این استان است که در همین راستا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیمارستان امام رضا علیه السلام را یکی از قابلیت‌های بزرگ بهداشتی و درمانی غرب کشور می‌داند.
توسعه صنعتی
کرمانشاه از نظر صنعتی هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. در این استان ۳ واحد پتروشیمی، ۱ واحد خودروسازی به همراه ۵۰ واحد قطعه سازی فعال هستند.
رستمی معاون سازمان صمت استان با بیان ظرفیت‌های موجود در زمینه تولید در سطح استان ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی در این استان حدود ۳۰ واحد صنعتی مشغول به کار بودند، اما در حال حاضر حدود ۱۰۳۶ واحد تولیدی در سطح استان فعال هستند.
آب شرب درتمام روستاها
دسترسی به آب شرب بهداشتی و سالم به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت در سطح زندگی افراد است که در این راستا سبحانی مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گفت: تمام روستا‌های استان در کنار شهرها، دارای آب لوله کشی شرب سالم و بهداشتی هستند.
نعمت برق از دیگر شاخص‌های پیشرفت
در مورد استفاده از نعمت برق نیز به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های پیشرفت با احداث ۱۶ هزار و ۵۳۶ کیلومتر شبکه توزیع برق، تعداد مشترکان در سال‌های گذشته از ۸۱ هزار به ۵۵۰ هزار رسیده است.
کرمانشاه، بهشت گردشگری / ثبت جهانی بیستون
کرمانشاه طی ۴ دهه گذشته با ثبت ملی ۲۵۰۰ اثر تاریخی به بهشت گردشگری کشور معروف شده است همچنین بیستون پرآوازه این استان نیز به ثبت میراث فرهنگی یونسکو رسیده است.
بالایی ریس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ضمن معرفی کرمانشاه به عنوان مقصدی زیبا و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون نفر گردشگر وارد استان می‌شوند و از مناطق گردشگری آن لذت می‌برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه امنیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها