یعقوبی: تیم ملی فوتبال مجازی راهی مسابقات جهانی می‌شود


رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک گفت: تیم ملی فوتبال مجازی با توجه به کسب سهمیه مسابقات جهانی راهی کشور چین خواهد شد.

یعقوبی: تیم ملی فوتبال مجازی راهی مسابقات جهانی می‌شود

محمد کفاش یعقوبی رئیس انجمن بازی‌ها ورزش‌های الکترونیک در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک از سال ۸۵ کار خود را آغاز کرد و در رشته‌های بازی‌های رباتیک، بازی رادیو کنترل و ورزش‌های جدید الکترونیک اسپورت که شامل بازی‌های رایانه‌ای و کنسول است فعالیت دارد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مقام دوم را کسب کردیم. مسئولان برگزاری مسابقات جهانی سهمیه مستقیم و رایگانی را در اختیار ایران قرار دادند تا تیم ملی فوتبال مجازی کشورمان در فینال این رقابت‌ها حاضر شود. به واسطه این سهمیه، مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته فوتبال مجازی برگزار شد تا یک نماینده برای حضور در بازی‌های جهانی چین انتخاب شود تا به همراه سرپرست و سرمربی تیم ملی به کشور چین سفر کند.

در رشته‌های رباتیک دست‌های زیادی در کار است

یعقوبی درباره دیگر رشته‌های این انجمن گفت: در رشته رباتیک و رادیو کنترل هنوز اقدامی برای تشکیل تیم ملی نداشتیم چرا که مانند رشته‌های رایانه‌ای و کنسول فعالیت مستقل و منسجم ندارد. در رشته‌های رباتیک دست‌های زیادی برای برگزاری رویداد‌ها و رقابت‌ها در کار است که تمایلی به یکپارچگی و انسجام ندارند. از اوایل امسال یکسری از دوستان برای هماهنگی در این رشته اعلام آمادگی کردند، اما هنوز مسئله‌ای به طور رسمی انجام نشده، اما به طور حتم در آینده رخ می‌دهد، اما در حال حاضر تمام انرژی ما روی بازی‌های رایانه‌ای و کنسول است.

از مسابقات انتخابی تیم ملی استقبال چندانی نشد

رئیس انجمن بازی و ورزش الکترونیک عنوان کرد: فعالیت‌های ما در کنسول و رایانه‌ای خیلی خیلی راحت‌تر است چرا که جامعه ورزش در این رشته‌ها یکدیگر را می‌شناسند و اگر زمان مسابقات اعلام شود به سرعت تمام افراد برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی می‌کنند. البته زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی فوتبال مجازی به دلیل اینکه با ماه امتحانات دانشگاه و مدارس همزمان شد استقبالی که مد نظر ما بود صورت نگرفت البته خیلی از بازیکنان ما اصرار به تغییر زمان این رقابت‌ها داشتند، اما به دلیل اینکه مسابقات چین نزدیک است و زمان توسط مسئولان برگزاری رقابت‌های جهانی اعلام شده بود ما نتوانستیم مسابقات انتخابی در زمان دیگری برگزار کنیم و متاسفانه در این زمینه دست ما بسته بود.

مسابقات قهرمانی کشور تا پایان سال برگزار می‌شود

او درباره برنامه رقابت‌های آینده انجمن عنوان کرد: تا پایان سال مسابقات قهرمانی کشور در ۵ یا ۶ رشته به صورت انفرادی و تیمی برگزار خواهد شد و مطمئن هستم که بازیکنان ما هم در مسابقات داخل کشور و هم در رقابت‌های جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

ظرفیت عملکردی ورزش‌های الکترونیک زیاد است

یعقوبی درباره عملکرد این انجمن در مسابقات بین المللی گفت: تیم‌های ملی ما در مسابقات مختلفی شرکت کرده است. در رقابت‌های داخل سالن ماکائو و ویتنام در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ توانستیم مقام اول و دوم تیمی را کسب کنیم و نوید برهانی در رشته فیفا توانست مقام اول را بدست آورد و در نهایت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در بین ۴۸ کشور آسیایی توانستیم سهمیه هشتگانه را کسب کنیم و در نهایت عنوان نایب قهرمانی این بازی‌ها را بدست آوریم. ظرفیت عملکردی در رشته ما بسیار زیاد است و امیدوارم در آینده هم شاهد این موفقیت‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید:

اسامی ۲۳ بازیکنان تیم امید برای سفر به قطر اعلام شد

قنبرپور: شرایط پرسپولیس در قطر خوب است/ باید به "بودمیر" زمان داد تا با تیم هماهنگ شود

موافقت برانکو برای بازی با اوپن بلژیک

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان