توزیع کالا بین کودکان دیشموکی آغاز شد


توزیع کالا بین کودکان دیشموکی آغاز شد

یاسوج - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام (ره) دیشموک گفت: توزیع کالا بین 280 کودک زیر پوشش کمیته امداد این بخش که دارای سوء تغذیه هستند اغاز شد.

رضا ایزدی روز شنبه در گفت و گو با خرنگار ایرنا ، میزان ارزش ریالی کالای توزیع شده بین کودکان دچار سوء تغذیه را هر نفری بیش از 2 میلیون و750 هزار ریال ذکر کرد.
وی بیان کرد: کمیته امداد دیشموک در راستای حمایت مالی از خانواده های دارای کودکان دچار سو تغذیه، مبلغ کالا را از طریق بن کارت بین آنها توزیع می کند.
ایزدی تصریح کرد: مددجویان می توانند از طریق فروشگاه های طرف قرارداد کالاهایی مانند برنج، روغن، ماکارونی، سویا و لوبیا دریافت کنند.
سال 95 خبرنگار خبرگزاری ایرنا در سفر کاروان سلامت هلال احمر شهرستان کهگیلویه به روستای رودسمه بخش دیشموک در گزارشی به عنوان ' رود سمه؛ روستایی که کودکانش غذایی برای خوردن پیدا نمی‌کنند' به مشکل سوء تغذیه کودکان این بخش پرداخت.
در این سفر به باور کارشناسان و نهادهای مسئول این روستا که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دهد از سوءتغذیه شدید رنج می‌بردند.
به گفته کارشناسان بهداشت که همراه گروه بودند، این سو تغذیه شدید ناشی از فقر و محرومیت و کمبود امکانات غذایی و بهداشتی بود.
سوء تغذیه شدید در بعضی از روستاهای محروم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه یک تهدید جدی برای جمعیت این منطقه محسوب می‌شود.
«مهرداد قیصری»؛ پزشکی که در طرح سلامت همراه جمعیت هلال احمر به این روستاها سفر کرده بود در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی‌های انجام شده بیش از 65 درصد کودکان این روستاها سوء تغذیه شدید دارند.
وی با اشاره به وضعیت بهداشتی نامناسب روستای رودسمه ابراز داشت: نیاز است در رابطه با سوء تغذیه آنها مسئولان چاره‌ای بیندیشند.
قیصری وزن کم کودکان را یک چالش عمده برای سلامتی کودکان این روستا دانست و بیان کرد: محیط غیر بهداشتی و آب آشامیدنی نامناسب خطری جدی برای سلامت آنان محسوب می‌شود.
بعد از انتشار این گزارش خیرین بیش از 270 میلیون ریال با همکاری کمیته امداد بین این کودکان سبد غذایی توزیع کردند.
و با تلاش مسئولان بعد از 2 سال کودکان سوء تغذیه بخش محروم دیشموک شناسایی و سبد کالایی بصورت بن کارت بین آنها توزیع می شود.
بخش دیشموک با 23 هزار نفر جمعیت یکی از بخش‌های محروم استان کهگیلویه وبویراحمد به شمار می‌آید و روستاهایی در آن وجود دارد که از امکانات اولیه زندگی محروم هستند.
بیش از 85 درصداز جمعیت این بخش تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.
7531/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت