سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود


سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه خبر داد.

احد وظیفه درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور در سه روز آینده به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: روز شنبه (22دی) اغلب مناطق کشور، جو آرامی دارند.
مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما از روز شنبه در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل افزود: پیش بینی می کنیم، روز شنبه و اوایل روز یکشنبه، غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش یابد.
وی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور طی روز یکشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد : فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر در نوار غربی و دامنه های جنوبی البرز گسترده می شود.


وظیفه ادامه داد: استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، جنوب همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی، بارش برف پیش بینی می شود.


وی با اشاره به بارش پراکنده در استان های اردبیل، گیلان و غرب مازندران، گفت: روز دوشنبه علاوه بر استان های ذکر شده، در استان های گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، شمال بوشهر و غرب فارس بارش باران و برف خواهیم داشت.
وی افزود: روز یکشنبه برای استانهای واقع در جنوب غرب کشور آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه ها پیش بینی می شود.بنابراین توصیه می کنیم برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود.

وظیفه تاکید کرد : بارش برف و کولاک برف در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده باعث لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید خواهد شد از اینرو هموطنان عزیز هنگام تردد در این مناطق نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی بکار گیرند.


مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه هوای تهران روز شنبه صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی پیش بینی می شود، افزود: روز یکشنبه هوای تهران نیمه ابری، غبار صبحگاهی، بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد