افتتاح مجهزترین سالن ژیمناستیک کشور در مشهد


افتتاح مجهزترین سالن ژیمناستیک کشور در مشهد

سفر یک‌روزه وزیر ورزش و جوانان به استان خراسان رضوی که با بهره‌برداری از مجموعه‌های مختلف ورزشی همراه بود


مرتضی اخوان - با افتتاح بزرگ‌ترین سالن ژیمناستیک کشور به پایان رسید؛ افتتاح سالنی که از سال1390 کلنگ آن زده شد و بعد از گذشت 7 سال به بهره‌برداری رسید. سالنی با مساحت 4800 متر زیربنا و اعتباری بالغ‌بر 70میلیارد ریال که با هدف کمک به رشد و توسعه ورزش ژیمناستیک ساخته شد. اما دراین‌میان دوربودن این سالن از شهر و حضور این بنا

در مجموعه‌ورزشی ثامن‌الائمه(ع) در جاده شاندیز یکی از چالش‌های پیش‌روی ورزشکاران این رشته ورزشی برای استفاده از آن است. مراسم آیین افتتاح این سالن با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار خراسان رضوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش و جمعی از خانواده ژیمناستیک استان برگزار شد.

مشهد، نیازمند فضاهای ورزشی باشکوه است

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، در حاشیه افتتاح این سالن در جمع خبرنگاران گفت: «در سفر یک‌روزه‌ای که به استان داشتیم، چند پروژه خوب و زیبا را افتتاح کردیم. هم ورزشگاهی که در تربت‌حیدریه افتتاح شد یکی از زیباترین ورزشگاه‌های کشور است، هم این سالن ژیمناستیکی که در مشهد افتتاح شد.» وی افزود: «اعتباری که برای این سالن هزینه شده، حدود 70میلیارد ریال است؛ ولی امروز اگر ما بخواهیم چنین‌ورزشگاهی بسازیم، حدود 120میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.» وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در شهر مشهد اظهار کرد: «با توجه به استعدادهایی که در ورزش خراسان رضوی داریم، این‌گونه فضاها و اماکن می‌تواند کمک کند و زمینه بروز و ظهور این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم شود.» سلطانی‌‌فر اذعان کرد: «ما چند پروژه خوب دیگر را در استان خراسان رضوی داریم که مهم‌ترینش سالن شش‌هزارنفره سرپوشیده است. یکسری مشکلات قانونی داشت که خوشبختانه این مشکلات را حل کردیم، مصوبه شورای اقتصاد را هم گرفتیم و ان‌شاءا... عملیات اجرایی‌اش توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها به‌زودی آغاز خواهد شد و ما امیدواریم که این سالن را بتوانیم در کمتر از دو سال و قبل از پایان عمر دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.» وی تصریح کرد: «اعتقاد داریم مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به‌شدت نیازمند فضاهای ورزشی مناسب و باشکوه است.» معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درخصوص تجهیز و ترمیم برخی اماکن فرسوده ورزشی در مشهد و تدابیر وزارتخانه، خاطرنشان کرد: «با توجه به منابعی که وجود دارد، سعی می‌کنیم برای ترمیم فضاهای موجود هم تلاشمان را بیشتر کنیم.»

مدرن‌ترین سالن ژیمناستیک کشور دور از شهر!

مسئله دوری راه و روشن یا خاموش‌شدن چراغ سالن ژیمناستیک مجموعه‌ورزشی ثامن‌الائمه‌(ع) بعد از افتتاح و بهره‌برداری درست از آن دغدغه علاقه‌مندان به ژیمناستیک است؛ سؤالی که حسین معماریان، رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی، به آن چنین پاسخ می‌دهد: «درست است این سالن از نظر بُعد مسافت از شهر دور است، اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی مناسب، ورزشکاران قهرمانمان را به این سالن بیاوریم و از آن استفاده کنیم.» وی می‌افزاید: «با فدراسیون ژیمناستیک صحبت کردیم تا سال آینده یک دوره مسابقات بین‌المللی را مشهد میزبانی کند؛ اتفاقی که حالا باوجود این سالن به‌راحتی شدنی است.» معماریان تصریح کرد: «اصلا این سالن بیشتر جنبه قهرمانی دارد و هدف ساخت این سالن و سالن‌های بزرگ رشته‌های دیگر ورزشی در مجموعه ثامن، تبدیل اینجا به دهکده‌ای برای بازی‌های آسیایی است.»

مجهزترین سالن ژیمناستیک کشور مجهز نیست!

سرمای سالن تازه‌افتتاح‌شده که ناشی از نیامدن گاز و گرمایش به این سالن است، حاضران در مراسم افتتاحیه را کمی اذیت می‌کند؛ نقصی که با توجه به کیفیت ظاهری سالن، چندان به چشم نمی‌آید. رئیس هیئت ژیمناستیک مدعی است این سالن مجهزترین و مدرن‌ترین سالن کشور است. قریشی، مسئول کمیته مسابقات قهرمانی استان، درباره این سالن می‌گوید: «سالن خیلی خوبی است، اما هنوز از نظر تجهیزات آموزشی کمبودهایی دارد که باید رفع شود.» وی می‌افزاید: «البته خرید تجهیزات لازم برای آموزش ژیمناستیک در این سالن کار و هزینه چندانی ندارد. شاید این تنهانقص سالن باشد، و الا این سالن از همه نظر بی‌نقص است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت