پرستاری از حیاتی ترین حلقه های زنجیره سلامت است


پرستاری از حیاتی ترین حلقه های زنجیره سلامت است

ایلام - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه روز پرستار فرصتی برای یادآوری ارزش ها و آموزه های زینب گونه پرستاران و درک صحیح از شرایط و تصمیم گیری منطقی است، گفت: پرستاری از حیاتی ترین حلقه های زنجیره سلامت است.

به گزارش ایرنا، دکتر کریم لاله ماژین عصر شنبه در آیین تجلیل از پرستاران مدیریت درمان استان اظهار داشت: پس از قیام عاشورا، نقش حضرت زینب(س) در پرستاری از مجروحان و امام زین العابدین(ع) بسیار تحسین برانگیز بود و روز تولد این بانوی بزرگ به نام روز پرستار نامگذاری شده است.
وی افزود: پرستاران، جمعی از حلقه‌های حیاتی زنجیره سلامت هستند، خدمتگذارانی که حتی ارتقای دانش، تحول و توسعه نیز از سختی‌ها، فشارهای کاری آنها نمی کاهد.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام یادآور شد: پرستاری یکی از شاخه های علوم پزشکی است که جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و با وجود مشکلات ریز و درشت این بخش و تحمل آسیب های بسیار از جمله بی خوابی، چاقی و پیری زودرس در کار خود کوتاهی نکرده و با صبر و حوصله وظیفه خود را به بهترین شکل ایفا می کنند.
لاله ماژین ادامه داد: نقش پرستار بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا این افراد با تلاش های زینب گونه بیشتر عمر خود را صرف پرستاری از بیماران خواهند کرد از این رو نقش آنان در سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار است.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام به مراکز درمانی استان اشاره کرده و افزود: دی کلینیک ایلام بین دی کلینیک های استان های دیگر از لحاظ بستری در ردیف اول کشوری قرار دارد.
رئیس سازمان نظام پرستاری استان ایلام نیز در این آیین گفت: باید جایگاه پرستار را طوری در جامعه معرفی کنیم که این افراد از کلمه پرستار بودن احساس نشاط و آرامش کنند.
ارسلان رستمی افزود: هر چه تعداد اعضای نظام پرستاری در استان بیشتر باشد قدرت مطالبه گری ما نیز بیشتر خواهد شد.
وی هدف این سازمان را ارائه خدمات بروز و ارتقا سطح بهره وری سلامت جامعه عنوان کرد.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران استان ایلام نیز ضمن تکریم جایگاه پرستار گفت: با وجود کمبود نیرو در این حوزه و افزایش ساعت کاری، پرستاران کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده و ما نیز باید قدردان زحمات آنان باشیم.
به گزارش ایرنا، درپایان آیین تقدیر از پرستاران حوزه مدیریت درمان تقدیر بعمل آمد.
7180/6119

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403