گربه جنگلی گرفتار در قفس کبوترها به طبیعت بجنورد برگشت


گربه جنگلی گرفتار در قفس کبوترها به طبیعت بجنورد برگشت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک قلاده گربه جنگلی که در روستای بدرانلوی بجنورد، در قفس کبوترها گرفتار شده بود، توسط محیط بانان به زیستگاه خود بازگردانده شد.

سیداصغر مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گونه وحشی، پس از گرفتاری، با گزارش دوستداران طبیعت در این روستا، توسط محیط بانان زنده گیری شد.
وی افزود: این حیوان زیبا، بدون هیچ آسیبی در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شد.
وی گفت: خراسان شمالی یکی از بهترین زیستگاههای انواع گربه وحشی در کشور است و از 6 گونه گربه وحشی ایران وجود پنج نوع آن در این استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گربه پالاس، گربه وحشی، گربه شنی، گربه جنگلی و کاراکال گونه های مختلف گربه های وحشی هستند که در این استان زندگی می کنند و تنها از حضور گونه (لینکس) تا کنون گزارشی به ثبت نرسیده است.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
7185/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش