تحرکات نظامی آمریکا در موصل و بغداد تکذیب شد


تحرکات نظامی آمریکا در موصل و بغداد تکذیب شد

بغداد - ایرنا - مقامات عراق، اخبار منتشر شده در خصوص تحرکات جدید نیروهای نظامی آمریکا در موصل و همچنین در فرودگاه بغداد و مناطق اطراف آن را تکذیب کردند.

به گزارش ایرنا، در پی انتشار گزارش های متعدد از تحرکات جدید نیروهای نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله در موصل مرکز استان نینوا (شمال)، مرکز اطلاع رسانی ستاد مشترک عراق در اطلاعیه ای از آنچه انتشار اطلاعات غلط خواند انتقاد کرد.
این مرکز افزود: برخی رسانه های خاص، هر از چندی اخباری نادرست و اطلاعاتی غلط را منتشر می کنند که مغایر اصول حرفه ای است که آخرین مورد آن، استقرار نیروهای آمریکایی در مراکز نظامی موصل و بیرون راندن الحشد الشعبی و نیروهای انتظامی و امنیتی تابع وزارت کشور عراق بوده است.
همچنین یک منبع در فرودگاه بین المللی بغداد نیز اخبار منتشر شده طی دو روز گذشته در خصوص استقرار نیروهای نظامی آمریکا در فرودگاه بین المللی بغداد و مناطق اطراف آن را نادرست دانست و تاکید کرد که هیچ نیروی خارجی در این مناطق وجود ندارد.
همزمان با طرح مواضع متناقض از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری و دیگر مقامات آمریکا در خصوص خروج نظامی از سوریه، اخبار و گزارش های متعددی در خصوص تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق منتشر شده است.
این اخبار و گزارش ها در حالی است که ترامپ در جریان سفر مخفیانه اخیر خود به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق گفت که واشنگتن قصد خروج نظامی از عراق را ندارد و خاک از این کشور برای عملیات در سوریه استفاده خواهد کرد امری که با مخالفت عراقی ها مواجه شد و آن را مخالف قانون اساسی و حاکمیت ملی خود دانسته اند.
در همین حال 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق هفته گذشته در جریان مصاحبه مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش تحرکات نظامی آمریکا در کشورش گفت که گزارشی در این خصوص به وی نرسیده است.
وی در عین حال تلویحا احتمال استفاده از خاک عراق از سوی نیروهای آمریکایی در جریان عقب نشینی از سوریه را تایید کرد.
خاورم*4*380**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403