لیفان ایکس 60 (Lifan X60)؛‌ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت


لیفان ایکس 60 (Lifan X60)؛‌ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت

لیفان ایکس 60 (Lifan X60) جزو شاسی بلندهای چینی با سابقه بازار ایران است که توسط شرکت کرمان موتور به بازار عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم امکانات، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب لیفان X60 را بررسی کنیم. طی همکاری شرکت کرمان موتور و شرکت چینی لیفان، خودرو لیفان ایکس 60 از سال 1391... نوشته لیفان ایکس 60 (Lifan X60)؛‌ بررسی امکانات، مشخصات و...

لیفان ایکس 60 (Lifan X60) جزو شاسی بلندهای چینی با سابقه بازار ایران است که توسط شرکت کرمان موتور به بازار عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم امکانات، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب لیفان X60 را بررسی کنیم.

طی همکاری شرکت کرمان موتور و شرکت چینی لیفان، خودرو لیفان ایکس 60 از سال 1391 با گیربکس دنده‌ای به بازار عرضه شد. البته از سال 1395 شرکت کرمان موتور این خودرو را با گیربکس اتوماتیک به فروش می‌رساند و روند تولید مدل دنده‌ای آن به دلیل استقبال کم مشتریان متوقف شد. سابقه این شاسی بلند چینی نسبتا زیاد است و اکنون در بازار ایران می‌توانید انواع مختلفی از نسخه‌های کارکرده با امکانات و شرایط فنی مختلف را بخرید. همچنین تهیه قطعات و لوازم یدکی این خودرو نیز خیلی سخت نیست. در ادامه قصد داریم امکانات، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب لیفان ایکس 60 را بررسی کنیم.

طراحی ظاهری

شرکت چینی لیفان از روش ثابت و مشترکی برای تولید محصولات خود استفاده نمی‌کند و به همین دلیل طراحان، هر یک از محصولات این شرکت را با ظاهری متفاوت و مستقل طراحی کنند. لیفان ایکس 60 به نوعی یک شاسی بلند کوچک شهری شناخته می‌شود که در سگمنت خودروهایی چون ام وی ام ایکس 33، ام وی ام ایکس 22 و چانگان CS35 قرار می‌گیرد. اگر به ظاهر لیفان ایکس 60 دقت کنید، طرح‌هایی از مدل‌های معروف خودروهای آسیایی را می‌بینید که با کمی تغییر در این خودرو پیاده شده است.

ابعاد لیفان ایکس 60 به دلیل بهره‌مندی از گلگیرهای پف کرده، بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان می‌دهد. طراحان در نمای جانبی این خودرو از خطوطی استفاده کرده‌اند که ظاهر ساده آن را بهتر کرده است. چراغ‌های عقب نیز کمی بزرگ است و طرحی عمودی دارد و تعدادی قطعات کروم با یک تو رفتگی در میانه در صندوق عقب را مشاهده می‌کنید که تمامی این موارد به جذابیت خودرو افزوده است. در مجموع طراحی ظاهری خودرو لیفان X60 در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و برای مشتریانی که به دنبال یک خودرو با ظاهر متوسط هستند، می‌تواند مناسب باشد.

لیفان ایکس 60 (Lifan X60)؛‌ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت

#gallery-3 { margin: auto; } #gallery-3 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-3 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-3 .gallery-caption { margin-left: 0; }

ظاهر داخلی

طراحان برای صندلی‌ها و رودری‌ها از پوشش چرم مصنوعی و برای داشبورد نیز از پلاستیک نرم استفاده کرده‌اند. لیفان ایکس 60 دنده‌ای از سیستم پخش معمولی بهره می‌برد، اما طراحان برای مدل اتوماتیک این خودرو، یک مانیتور سایز متوسط در نظر گرفته‌اند. در بالای مانیتور این خودرو دریچه‌های هوا و نمایشگر دیجیتالی کوچکی تعبیه شده که اطلاعات مربوط به دمای هوای کابین را اعلام می‌کند و این قابلیت به عنوان یکی از نکته‌های مثبت این خودرو نسبت به سایر رقبا محسوب می‌شود. طراحی نشانگرهای کیلومتر این خودرو کمی نوآورانه بوده و با سایر خودروهای بازار ایران بسیار متفاوت است و مدتی زمان می‌برد تا با نحوه عملکرد آن آشنا شوید. روی فرمان دکمه‌های کنترل سیستم صوتی قرار دارد. ابعاد فرمان نسبت به سایز خودرو کوچک‌تر بوده و فاقد روکش چرم است.

لیفان ایکس 60 (Lifan X60)؛‌ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت

#gallery-4 { margin: auto; } #gallery-4 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-4 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-4 .gallery-caption { margin-left: 0; }

جدول ابعاد و اندازه لیفان ایکس 60

طول 4325 میلی‌متر
عرض 1790 میلی‌متر
ارتفاع 1690 میلی‌متر
فاصله بین دو محور 2600 میلی‌متر
وزن ناخالص 1350 کیلوگرم
حجم صندوق 405 لیتر
حجم باک 55 لیتر

مشخصات فنی

طراحان برای پیشرانه لیفان ایکس 60 از همان موتور خودرو لیفان 620 استفاده کردند. بسیاری از کارشناسان، خودرو لیفان ایکس 60 را رقیب جدیدی ام وی ام ایکس 33 می‌دانند و مشخصات و قابلیت‌های این دو خودرو بارها با هم مقایسه شده است، اما نظر اکثر کارشناسان بر این است که لیفان ایکس 60 از نظر قابلیت‌های حرکتی با سایرخودروهای بالاتر از خود تفاوت چندانی ندارد و گزینه مناسبی برای مشتریان محسوب می‌شود.

لیفان ایکس 60 (Lifan X60)؛‌ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت

معایب

بسیاری از مالکان خودرو لیفان X60 همانند مالکان خودروهای لیفان 520 و لیفان 620 بر این باورند که کیفیت پایین لوازم مصرفی این خودرو هزینه‌های زیادی را برای آن‌ها به دنبال داشته است و از معایب این خودرو به ورود صدا و ایجاد لرزش در اتاق در دور موتورهای خاص، مصرف سوخت بالا در بعضی از مواقع، ضعف در دیسک و صفحه، نفوذ آب به داخل خودرو از قسمت سانروف، مشکلات کیفیت مانیتور و گرانی قطعات اشاره کرده‌اند.

از سویی تعلیق عقب این خودرو سواری نرم‌تری را نسبت به رقبا برای راننده فراهم می‌کند، اما اگر این بخش از خودرو در سرویس‌های دوره‌ای به خوبی مراقبت نشود، مشکلات زیادی چون ساییده شدن لاستیک و حتی واژگون شدن خودرو را به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است این معایب در تمامی مدل‌ها مشاهده نشده و فقط برخی از مالکان خودرو این ایرادها را اعلام کرده‌اند؛ چرا که برخی از مدل‌های این خودرو پس از چندین سال همچنان سالم بوده و چنین معایبی در آن‌ها مشاهده نشده است.

لیفان ایکس 60 (Lifan X60)؛‌ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت

قیمت

در ماه‌های اخیر قیمت بسیاری از خودروهای وارداتی و خودروهای داخلی افزایش پیدا کرده است و لیفان ایکس 60 نیز از این قضیه مستثنا نیست. طبق آخرین بخشنامه‌ای که شرکت کرمان موتور منتشر کرده است، مدل اتوماتیک لیفان ایکس 60 با قیمت 135 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.

جدول مشخصات فنی لیفان X60

حجم موتور 1794 سی‌سی
قدرت موتور
126 اسب بخار
گشتاور 168 نیوتون‌متر
جعبه دنده پنج سرعته دستی – 5 سرعته CVT
سیستم فرمان هیدرولیک
سیستم تعلیق جلو مک فرسون، عقب تیرچه یک تکه و فنر حلقوی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان