نخستین عملیات اعزام بیمار با اورژانس هوایی در تکاب انجام شد


نخستین عملیات اعزام بیمار با اورژانس هوایی در تکاب انجام شد

مهاباد- ایرنا - سرپرست مرکز فوریت های پزشکی تکاب با اشاره به اینکه زمینه اعزام بیماران بدحال این شهرستان از طریق بالگرد به نزدیک ترین مراکز درمانی فراهم شده است، گفت: یک بیمار اورژانسی و بدحال این شهرستان با بالگرد امداد هوایی به استان زنجان اعزام شد.

سعید امیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظهر روز گذشته مرد 38 ساله از اهالی تکاب بر اثر بی احتیاطی در استفاده از خودرو شخصی دچار حادثه شده و از ناحیه لگن دچار شکستی شده بود که به بیمارستان شهدای تکاب منتقل شد.
وی بیان کرد: پزشکان مرکز اورژانس تکاب وضعیت جسمی این بیمار را به علت خونریزی شدید وخیم اعلام کردند و بر اساس نظر کمیته تشخیص، اعزام جاده ای وی ممکن و میسر نبود.
امیدی ادامه داد: پس از تشخیص پزشکان و کادر درمانی اورژانس تکاب مبنی بر اعزام سریع بیمار به مراکز درمانی مجهز و با توجه به طولانی بودن مسیر و سخت گذر بودن جاده، بالگرد اورژانس هوایی و هوانیروز ارتش استان زنجان به تکاب اعزام شد و بیمار بدحال را با خدمات امداد هوایی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل کرد.
سرپرست مرکز فوریت های پزشکی تکاب اضافه کرد: با توجه به وضعیت وخیم بیمار، اعزام زمینی، خطرهایی برای این بیمار اورژانسی داشت و این مرکز به درخواست اعزام بالگرد از مرکز امداد هوایی استان زنجان ناگزیر شد.
امیدی با اشاره به موفقیت نخستین عملیات اعزام و امداد هوایی بیماران اورژانسی در تکاب گفت: ارایه خدمات امداد هوایی دستاورد و خدمت جدیدی در بخش درمان تکاب به شمار می رود که راه اندازی آن، امکانات و سطح درمانی در این شهرستان را ارتقا داده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های فعالیت امداد هوایی و فرود و پرواز بالگرد اورژانس هوایی زنجان در تکاب مهیا شده افزود: با توجه به سخت گذر بودن منطقه و دور بودن راه های دسترسی این شهرستان به مراکز استان های همجوار، ارایه خدمات امداد هوایی در تکاب از مهمترین نیازهای بخش درمان این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، با اقدامات و هماهنگی های انجام شده با دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی و زنجان، تکاب زیرپوشش خدمات اورژانس هوایی این استان قرار گرفته است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای جاده های سخت گذر است و با توجه به فاصله 330 کیلومتری این شهرستان با مرکز آذربایجان غربی(ارومیه)، انتقال و اعزام بیماران اورژانسی برای دریافت خدمات درمانی به صورت زمینی مدت زمان زیادی را طلب می کند.
تکاب در فاصله 230 کیلومتری زنجان واقع شده و با توجه به وضعیت مطلوب تر راه های دسترسی تکاب و زنجان هم اینک نیز بسیاری از شهروندان برای انجام امور درمانی خود به این شهر مراجعه می کنند.
7514/6185/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق