موفقیت های ایرانیان آمریکا را سرخورده کرده است


موفقیت های ایرانیان آمریکا را سرخورده کرده است

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: امروز موفقیت های علمی ، هسته و دفاعی ایرانیان ، آمریکا را بیش از پیش سرخورده کرده و دشمنان به بن بست رسیده اند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج
با اشاره به دستاوردهای مختلف علمی و فناوری کشورمان، اظهار داشت: امروز هر پیشرفتی که ایران می کند پیام هایی برای دشمنان و دوستداران انقلاب دارد.
وی بیان داشت: دوستان انقلاب از پیشرفت های علمی و فناوری ملت ایران خوشحال و از سوی دیگر دشمنان مایوس تر، عصبانی و خوار تر می شوند.
خطیب جمعه کرج اظهار داشت: پیشرفت های موشکی و نظامی ایران نمونه هایی از موفقیت های فرزندان این مرز و بوم است .
وی از دانش هسته ای به نمونه دیگری از موفقیت های دانشمندان ایرانی نام برد و گفت: با اینکه دشمنان سد راه این دستاوردها آن شدند اما نتوانستند راه به جایی ببرند و در طول دهه 80 شمسی ایران اسلامی توانست چرخه دانش هسته ای را تکمیل کند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: به فضل الهی و تکیه بر توانایی علمی دانشمندان جوان، کشورمان توانست در بخش صنعت صلح آمیز هسته ای به خود کفایی برسد.
امام جمعه کرج بیان داشت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی، دانش صلح آمیز هسته ای ایران را بزرگترین تهدید برای خود می دانند.
آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: اکنون حدود 9 ماه است که در موضوع برجام طرف های اروپایی، ایران را معطل کرده اند هرچند کشورمان به این معاهده پایبند بوده اما اگر اروپایی ها به تعهد خود عمل نمی کنند ایران باید هرچه سریع تر توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای را از سر بگیرد.
خطیب جمعه کرج افزود: در مسائله هسته ای، عوامل رژیم صهیونیستی با ترور دانشمندان ایرانی به کشورمان آسیب وارد کردند اما نتوانستند جلوی عزم واراده خلل ناپذیر جوانان ایرانی را بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در تمام حوادث انقلاب اسلامی ، دست خداوند را یاریگر می دانیم گفت: هرچند دشمنان دراجرای توسعه دانش هسته ای خساراتی به کشور ما زدند اما خداوند بهترین محافظ است.
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: آنچه ما را به مقصد می رساند حرکت در مسیر انقلاب و امام راحل است نه مسیر برخی افراد که نشانه های غلط می دهند.
وی ادامه داد: امروز مدیریت راهبری کشور و نیروهای مسلح با رهبری معظم انقلاب است و دشمن و استکبار جهانی در مقابل ملت ما به بن بست رسیده هرچند دست از دشمنی بر نمی دارد.
خطیب جمعه کرج با اشاره به پرتاب ماهواره های ایرانی درایام الله دهه مبارک فجر امسال اظهار داشت: این امر باعث نگرانی آمریکایی ها شده که می گویند نقض قطعنامه سازمان ملل است.
وی گفت: چهل سال است که آمریکا و هم پیمانانش تلاش می کنند تا ایران نتواند به موفقیت برسد.
نماینده ولی فقیه در البرز بیان داشت: دشمنان توسط عوامل نفوذی القا می کنند که برای چه ماهواره پرتاب شود و با این همه هزینه و به جایی نمی رسیم.
آیت الله حسینی همدانی افزود: برخی آیه یاس در جامعه می خوانند و دل مردم را خالی می کنند لیکن این پیشرفت ها نشان می دهد که ایران می تواند بدون وابستگی، پیشرفت و استقلال داشته باشد.
وی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی عضو باشگاه هسته ای جهان است و با سرعت در مسیر پیشرفت قرار گرفته و همین امر، آمریکا را بیش از پیش دچار سرخوردگی کرده است.
خطیب جمعه کرج تکیه بر معنویت، دعا و تلاش مضاعف را رمز پیروزی و موفقیت بیشتر ملت ایران دانست و گفت: تمسک به دعا و نیایش، صبر و تحمل ما را در مقابل مشکلات بیشتر خواهد کرد.
وی افزود: با استمرار حرکت ارزشی باید به سمت فعال شدن نیروهای انقلابی حرکت کرد و اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که فضای مجازی را جدی بگیریم نکته حائز اهمیت فراوان است و باید پاسخ شبهات را درفضای مجازی بدهیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به بررسی بودجه سال 98 کشور در مجلس بیان داشت:
شفاف سازی بودجه در تمام بخش ها ضروری است زیرا گاهی برخی افراد با بی اخلاقی در خصوص بودجه بعضی دستگاه ها، موضوعاتی مطرح کرده که ذهن مردم را مخدوش می کند.
وی ادامه داد: اگر نقد مطالبه با بصیرت انجام شود مشکلی پیش نخواهد آمد، از این رو تخصیص بودجه برای تامین حقوق مردم لازم است و باید با دقت به آن پرداخته شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اهمیت بودجه فرهنگی کشور گفت: بخشی از این بودجه باید برای آگاهی بخشی و تقویت آگاهی عمومی در مقابل توطئه های استکباری هزینه شود.
وی بیان داشت: امروز دشمنان قسم خورده اسلام از کشورهای اروپایی، آمریکا و برخی کشورهای منطقه روزانه با صرف میلیون ها دلار در فضای مجازی تلاش دارند تا سبک زندگی مردم ایران را از بین ببرند و فرهنگ دینی و اسلامی را نابود کنند.
خطیب جمعه کرج اظهار داشت: برای مقابله با این هجمه و دشمنی، اکنون 35 نهاد در کشور کار فرهنگی، دینی ، اثباتی و اقناعی انجام می دهند.
وی ادامه داد: طبق بررسی ها، بودجه سال 98 این بخش نسبت به سال 97 حدود 14 درصد کاهش یافته است که دراین زمینه باید بازنگری کرد.
نماینده ولی فقیه در البرز گفت: بررسی ها نشان می دهد که سرانه روزانه بودجه فرهنگی مذهبی مردم ایران کمتر از یک هزار ریال است اما در مقابل دشمن هزینه های گزاف در این بخش صرف می کند.
امام جمعه کرج دربخش دیگری از سخنانش با گلایه از وضعیت کاری برخی کارگران شرکت های تولیدی و صنعتی به ویژه خودروسازها اظهار داشت: در اواخر سال برخی از شرکت ها و واحدهای تجاری و صنعتی برای اینکه حقوق و پاداش پایان سال را به کارگران ندهند اقدام به تعدیل نیرو می کنند.
وی گفت: این کار خلاف شرع و اخلاق است چرا که یک کارگر تمام سال زحمت می کشد اما در روزهای پایانی سال او را تعدیل می کنند که باید این موضوع توسط دستگاه های نظارتی به صورت ویژه بررسی شود.
نماینده ولی فقیه در البرز بیان داشت: برخی اصرار دارند که نیروهای بازنشسته باید همچنان سرکار باشند در حالیکه جوانان توانمند بیکار هستند.
وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: برخی مسئولان استان البرز به لحاظ کارایی ، کارت زرد دریافت کرده اند و باید مراقب باشند که به آنان تذکر داده ایم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تبریک فرا رسیدن پنجم جمادی اول سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری ( س) اظهار داشت: آن حضرت دارای فضائل بی شمار اخلاقی بود که به عاقله یا عقیله آل علی (ع ) مشهور است .
وی افزود: حضرت زینب (س ) الگوی صبر و بردباری و شجاعت در جهان است زیرا واقعه کربلا با پیام آوری آن حضرت تا قیامت ماندگار شد.
خطیب جمعه کرج با تبریک روز پرستار به تلاشگران این عرصه گفت: نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینت (س ) به نام روز پرستار اقدامی ارزشمند و با معنا است چراکه آن حضرت بهترین الگوی پرستاری در جهان اسلام است.
وی افزود: خدمات ارزشمند پرستاران را باید ارج نهاد زیرا این عزیزان در مقابل خدمات سنگین به بیماران، روحشان آسیب می بیند لیکن نباید مورد بی مهری واقع شوند.
7410/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر