10 نکته‌ای که قبل از رفتن به رستوران باید بدانید


10 نکته‌ای که قبل از رفتن به رستوران باید بدانید یادتان باشد پر کردن بشقاب‌های غذا، سودی برای شما ندارد و سلامتتان را به خطر می‌اندازد. به گزارش ، رای عده‌ای غذا خوردن در بوفه‌ها و فست فود‌ها یک میان وعده محسوب می‌شود و نه یک غذای اصلی. اما یادتان باشد پر کردن بشقاب‌های غذا، سودی برای شما ندارد و سلامتتان را به خطر می‌اندازد. لاوری...

به گزارش ، رای عده‌ای غذا خوردن در بوفه‌ها و فست فود‌ها یک میان وعده محسوب می‌شود و نه یک غذای اصلی. اما یادتان باشد پر کردن بشقاب‌های غذا، سودی برای شما ندارد و سلامتتان را به خطر می‌اندازد. "لاوری رایت" استاد داشنگاه فلوریدا می‌گوید: " فکر شما و ذهنیت غذایی شما ممکن است باعث پرخوری شما شود، اما تنها ۲۰ دقیقه بعد از آن احساس پشیمانی می‌کنید از اینکه چرا زیاده روی کرده اید؟ "

نوع غذا و چگونگی پخت آن و از همه مهمتر فرآیند نگهداری آن در طولانی مدت فاکتور‌هایی هستند که باید برای سلامت یک وعده غذایی درنظر گرفته شوند. تقریبا همه مواد غذایی با رعایت نکردن مسائلی می‌توانند به شما آسیب برسانند.

درجه حرارت بین ۴۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت همان چیزی است که بین متخصصان تغذیه به " منطقه خطر" مشهور است، زیرا در این دما باکتری‌ها به سرعت رشد می‌کنند. برای به حداقل رساندن میزان آسیب این گزارش را بخوانید و موارد زیر را رعایت کنید:

قبل از نزدیک شدن به بوفه حتمن دست هایتان را بشویید و مطمئن باشید که سطوح محفظه غذا‌ها رالمس نکرده اید. "جنیفر کوینلان" متخصص میکروبیولوژیست در دانشگاه درکسل می‌گوید" بزرگترن خطر در رستوران‌ها و بوفه‌ها از همین محفظه‌ها به وجود می‌آیند چرا که آلوده به انواع و اقسام میکروب‌ها و باکتری‌ها هستند. "

حتما برای برداشتن غذای داخل ظروف از چنگال و یا قاشقی که در ابتدا از گارسون گرفته اید استفاده کنید. قاشق و چنگالی که در ظرف است را صد‌ها نفر در طول روز لمس کرده اند و این باعث آلودگی شده است. دستگیره‌های ظروف هم آلوده هستند بنابراین زیاد آن‌ها را لمس نکنید. تأکید می‌شود قبل و بعد از غذا خوردن حتما با یک ماده ضد عفونی کننده دست‌هایتان را بشویید.

سبزی‌ها و جوانه‌ها انتخاب خوبی هستند برای یک میان وعده سالم، اما حواستان باشد بیرون از خانه و در رستوران‌ها تا می‌توانید از سفارش دادن آن‌ها خودداری کنید. چون شستن سبزی‌ها سخت است، به علاوه در محیط‌های مرطوب آن‌ها رشد می‌کنند و جوانه می‌زنند و این جوانه برای سلامتی بدن ضرر دارد.

اگر طرفدار غذا‌های دریایی هستید حتما رستورانی را انتخاب کنید که کیفیت غذا‌های آن جا را تأیید می‌کنید. غذا‌های دریایی اگر به شیوه صحیح و درست طبخ و نگهداری نشوند عامل اصلی مسمومیت غذایی خواهند بود. سعی کنید این غذا‌ها را بیرون از خانه نخورید.

یکی از غذا‌هایی که نگهداری آن بسیار سخت و ویژه می‌باشد، ماهی تن است. این ماهی به دمایی پایین‌تر از دمایی که دیگر غذا‌های دریایی را نگه می‌دارند نیاز دارد، چون گوشت این ماهی به سرعت باکتری‌هایی خاص که موجب مسمویت شدید می‌شود را در خود پرورش می‌دهد. پس توصیه می‌شود این غذا را از رستوران‌ها و بوفه‌های مطمئن تهیه کنید.

غذا‌های سرخ شده در رستوران‌ها به هیچ عنوان سالم نیستند و ارزش غذایی هم ندارند. صاحبان این مشاغل برای سودآوری بیشتر از روغن‌های ارزان قیمت استفاده می‌کنند و درهر پخت هم آن را تغییر نمی‌دهند بلکه در چندین مرحله از یک روغن استفاده می‌کنند. وقتی روغن بیش از حدگرم شود و حد آن از "نقطه دود " هم بالاتر رود در مواد غذایی مثل یک اسفنج عمل می‌کند و چربی بیشتری را به خورد غذا می‌دهد.

در طبخ بعضی از غذاها، خامه جزء مواد اصلی است به خصوص در تهیه بعضی سس‌ها و دسرها. اول اینکه با خوردن این غذا‌ها میزان کلسترول خون بالا می‌رود و آسیب جدی به قلب و ماهیچه‌های آن وارد می‌شود. نکته بعدی اینکه شیر ماده اصلی برای تهیه خامه است و زود فاسد می‌شود پس در خوردن این نوع غذا‌ها باید بسیار دقت کنید.

یکی از گزینه‌های پرطرفدار، اما بسیار خطرناک در بوفه‌ها سالاد سیب زمینی است. سس سفید و سیب زمینی دو ماده‌ای که خیلی زود فاسد و غیر قابل خوردن می‌شوند. حالا تصور کنید این دو ماده با هم ترکیب شوند. اگر تمایل داشتید که در رستوران سالاد بخورید، از خیر این غذا بگذرید و آن را در خانه امتحان کنید.

دسرها بمب کالری و بدترین غذاهایی هستند که چه در خانه و چه در رستوران‌ها تهیه می‌شوند. این میان وعده که پای ثابت اکثر مهمانی‌های امروزی است، حاوی مقدار زیادی قند و چربی و مواد نگهدارنده و … می‌باشد.متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند تا می‌توانید از این غذاها دوری کنید و انواع میوه و یا اسنک‌های کم کالری مثل اسنک ذرت را جایگزین کنید.

آب (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) بهترین چیزی است که می‌توان بعد از غذا (حداقل یک ربع بعد از غذا و نه بلافاصله) خورد که هم به هضم غذا کمک می‌کند وهم باعث پاکسازی روده‌ها می‌شود. متأسفانه امروزه نوشیدنی‌های صنعتی مثل انواع نوشابه‌ها و آب میوه‌ها جایگزین آب شده اند، غافل از اینکه با خوردن آن‌ها مقادیر زیادی سم وارد بدن می‌شود ک. به مرور زمان اثرات سوء خود را نشان می‌دهند.

فرادید


تبليغ