به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آیت الله «سید مجتبی حسینی»، نماینده ولی فقیه در عراق با سفر به استان های صلاح الدین و کرکوک در شمال عراق با مردم، روحانیون، دانشگاهیان، رزمندگان و خانواده های شهدای جنگ علیه داعش، دیدار و گفتگو کرد.

وی در سفر به کرکوک مورد استقبال اساتید و دانشجویان دانشگاه کرکوک قرار گرفته و در جمع آنان در خصوص اهمیت زندگی مسالمت آمیز از منظر اسلام سخن گفت.

وی پس از ایراد سخنرانی در دانشگاه با حضور در حسینیه اهل البیت (ع) و سپس مسجد جامع بزرگ کرکوک با مردم و علما و بزرگان اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله حسینی در نشست مشترک با روحانیون و بزرگان شیعه و اهل سنت به نقل از آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق، شیعه و سنی را نفس (جان) واحد دانست و بر انسجام وحدت و همدلی آنها تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در عراق همچنین با حضور در شهر طوزخورماتو در استان صلاح الدین با خانواده های شهدا و مجاهدین و اقشار مختلف مردم این شهر دیدار کرد.

وی گفت: همانگونه که انسان‌ باید از نفس خود مراقبت کند که شیطان وارد نفسش نشود همانطور هم باید مواظب شهر، وطن و خاکش باشد که شیطانی مثل داعش به آنجا تجاوز نکند.

آیت الله حسینی با اشاره به تصاویر شهدا تاکید کرد که اینها از کسانی بودند که هم مبارزه با نفس داشتند هم با دشمن دین و وطن خود جنگیدند و بر همین اساس درجات رفیعی در بهشت را خداوند به آنان وعده داده است.

نماینده ولی فقیه در عراق همچنین مراتب سلام و دعاگویی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب را به مردم این شهرها ابلاغ کرد.

آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در عراق است که در نجف اشرف اقامت دارد. وی پس از درگذشت آیت الله محمد مهدی آصفی نمایندگی امور شرعی حضرت آیت الله خامنه ای را در عراق برعهده دارد.