به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محمد احسانی دبیر کمیسیون تخصصی مسابقات تلویزیون پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم در خصوص جزئیات این بخش گفت: جلسه اول کمیسیون بخش مسابقات تلویزیون با حضور داوران این بخش برگزار شد و در این جلسه آقای احمدی افزادی دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم احکام صادر شده با امضای معاون سیما را به داوران اعطا کردند.برای شروع فعالیت کار داوران، حدود ۳۳ اثر جمع آوری شده از شبکه‌های مختلف به همراه مشخصات تقدیم داوران کردیم تا بازبینی اول را انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه تجربیات دوره‌های قبل را مورد بررسی قرار دادیم و همکارانی که در داوری سال گذشته حضور داشتند و امسال نیز ما را همراهی می‌کنند، گزارشی از محور‌های مهم دوره‌های قبل را ارائه دادند و سایر دوستان نیز نظراتشان را درباره نحوه انتخاب آثار برگزیده و اهدای جایزه مطرح کردند.

احسانی در ادامه در خصوص جمع بندی آثار برگزیده عنوان کرد: در بخش نهایی، پیشنهادات جمع بندی شده و به دبیرخانه اصلی جشنواره ارسال می‌شود. پس از دریافت نظرات آن‌ها، در جلسه بعدی به جمع بندی نهایی می‌رسیم.

دبیر کمیسیون تخصصی مسابقات تلویزیون با اشاره به معیار ارزیابی داوران جشنواره اظهار داشت: کیفیت اجرا، تنوع در دکور، میزان بومی و اقتباسی بودن تولیدات، نور و کیفیت طراحی سوالات کلیت معیار داوران است اما ان شاءلله بعد از جمع بندی، ارزیابی‌ها دقیق‌تر اعلام می‌شود.

وی افزود: در کنار همه این بخش‌ها، بخش مردمی وجود دارد و برای آرای مردمی جوایزی نیز در نظر گرفته شده است. یکی از بحث‌هایی که در هر قالب تلویزیونی ارزیابی می‌شود، میزان استقبال مخاطبان است که با تشخیص داوران صورت می‌گیرد.

دبیر کمیسیون تخصصی مسابقات تلویزیون در خصوص سطح کیفیت آثار خاطرنشان کرد: در جلسه‌ا‌ی که داشتیم داوران معتقد بودند سطح کیفی بخش مسابقات ارتقا داشته است اما به هرحال تولیدات در یک تراز بالا در جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چراغ راهی برای تولیدات بعدی است.