به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: هر برنامه ریزی که خروجی آن خارج از عدالت اجتماعی باشد، این مصداق روشن منکر در جامعه دینی است.

امام جمعه قم گفت: ما برای عدالت اجتماعی ابعادی را در بخش مدیریت بیان کردیم که نخستین بعد آن مقوله تساوی بود و برای این بعد باید شاخص ها را تعیین کنیم که نخستین شاخص این است که یک مدیر در نظام اسلامی نباید بین نزدیکان و خواص خود با سایر نهاد جامعه تبعیض قائل شود.

وی تصریح کرد: قبل از ظهور اسلام تبعیض یک موضوع طبیعی بود اما بعد از ظهور اسلام، نبی مکرم اسلام(ص) به مقابله جدی با این تبعیض نژادی پرداخت و زمانی که حضرت علی(ع) زمامدار شد و عمار را به عنوان مسئول بیت المال قرار داد، در آن نامه تاکید کردند که نباید بین مسلمانان تبعیض وجود داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: در جامعه اسلامی امروزی نیز مدیر ما باید اینگونه باشد و دید یکسان نگاه کند و اگر این نوع نگاه وجود نداشته باشد، مدیر اسلامی نیست.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز در دنیایی که زندگی می کنیم و کشورهایی که دم از حقوق بشر و تمدن می زنند، در همین آمریکا ببینید سیاه پوستان از چه جایگاهی برخوردار هستند و همواره نگاه غیر تبعیضی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت تحت اشراف و تربیت سه شخصی بزرگ نبی مکرم اسلام(س)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) رشد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: ایشان در زهد و عبادت و فصاحت، شجاعت و سخاوت به علی(ع) شبیه بود، شش ساله بود که خطبه مادر را در مسجد نبوی شنید و ایشان برای امروز جامعه ما الگو است.

امام جمعه قم گفت: آنهایی که دم از اهل بیت(ع) می زنند باید حضرت زینب(س) الگوی آنها باشد و ایشان در تمامی مسائل بهترین الگو برای جامعه است.

وی با اشاره به روز پرستار گفت: روز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نیز نامگذاری شده است که پرستاران نقش بزرگی در جامعه ایفا می کنند و از همه آنها قدردانی می کنم و به پرستاران عرض می کنم که زینب(س) را برای خود الگو قرار دهید.

وی به شهدای فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره آن شهیدان را گرامی می داریم و اینها در فضای غبارآلود از خودگذشتگی نشان دادند و تاپای جان برای حاکمیت دین از خود ایستادگی نشان دادند و دعوت حق را لبیک گفتند.

امام جمعه قم به 19 دی ماه سالروز قیام مردم قم اشاره کرد و گفت: در این روز مردم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند، اول از همه مسئولان و کسانی که مقدمات این سفر را فراهم کردند، قدرانی کنم که بسیار مهم است و سخنان ایشان بسیار مهم بود که باید در محافل مختلف بیان شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار گفت: ایشان قم را و قیام 19 دی را به عنوان نقطه عطف برای انقلاب اسلامی قرار دادند و قم را شهر و مرکز و مادر انقلاب نامیدند، فرمودند که انگیزه هایی وجود دارد که می خواهند به قم ضربه بزنند و متولیان فرهنگی باید این نکته را مد نظر قرار دهند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: رهبری دغدغه داشتند که انگیزه هایی برای تغییر چهره انقلابی قم وجود دارد و می خواهند مرکز انقلابی بودن قم را از بین ببرند و مردم نباید اجازه دهندکه برای قم نقشه بکشند، روحیه دینی و انقلابی را از قم دور کنند.

امام جمعه قم بیان داشت: وضعیت خیابان و عفت و حجاب، بازار قم، جوانان و همه و همه باید در تراز و الگوی انقلابی باشند، بیش از چهل سال از 19 دی گذشته است و باید از انقلاب دفاع کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری که در سخنان خود خطاب به مسئولان فرمودند اولویت باید رفع معیشت مردم باشد گفت: باید مسئولان در این زمینه تلاش کنند و بدانید که دشمن تمرکز پیدا کرده که مردم را رودرروی انقلاب قرار دهد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: مسئولان باید قدر خود را بدانند که در این انقلاب مسئولیت دارند و باید به دور از اشرافی گری به رفع مشکلات بپردازند و رهبری فرمودند که از جوانان استفاده کنید و حتی از بلندپروازی های جوانان نهراسید.

امام جمعه قم به پیش رو بودن 22 بهمن اشاره کرد و گفت: اینها خواب دیده بودند که انقلاب چهلمین سال خود را نخواهد دید اما نمی دانند که این نظام استوار است و حضور مردم در 22 بهمن امسال تو دهنی به آنهاست.

وی تصریح کرد: قدر این انقلاب را بدانید که استقلال و خودباوری رهاورد این انقلاب است، آزادی و مردم سالاری دینی رهاورد انقلابی است که دشمنان نمی خواهند انقلاب نقش الگویی داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: رمز و راز این انقلاب این است که از اول کار برای خدا شکل گرفت و از اول هم مردم کنار انقلاب ماندند و این ایستادگی ادامه خواهد داشت.