تامین معیشت مردم اولویت بودجه سال آینده کشور است


تامین معیشت مردم اولویت بودجه سال آینده کشور است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت، شوط و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تامین معیشت مردم و تولید و اشتغال از اولویت های مهم بودجه سال آینده کشور به شمار می رود که مجلس نیز برای تقویت این بخش ها تلاش خواهد کرد.

عین الله شریف پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 14میلیارد دلار در بودجه سال آینده برای تامین معیشت مردم درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توجه به تولید و اشتغال و معیشت مردم را مورد تاکید قرار داده اند، اضافه کرد: برهمین اساس تولید و اشتغال دیگر اولویت های بودجه 98 بوده و رقم قابل توجهی به این بخش اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: در بودجه 98 دولت 25 قلم کالا را به شیوه های مختلف دراختیار اقشار آسیب پذیرجامعه قرار می دهد که یکی از این روش ها، کارت های الکترونیکی است که مبلغ مورد نظر در کارت شارژ شده و برای خرید کالا به افراد مورد نظر داده می شود البته بحث های مختلفی در روش های پرداخت وجود دارد.
نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه سال آینده کل کشور همچنین با توجه به اعمال تحریم های مضاعف علیه کشورمان توسط استکبار جهانی و تلاش آنها برای ضربه زدن به نظام بسته شده است که گام بسیار خوبی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری لایحه بودجه پیشنهادی سال 1398 کل کشور را چهار دی ماه سال جاری تقدیم مجلس کرد.
بودجه سال آتی شش ویژگی مهم‌را داراست که « تداوم پرداخت یارانه نقدی» نخستین ویژگی آن است.
همچنین «افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان و اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی» از دیگر ویژگی های بودجه سال 98 کشور است که این اولویت ها گامی در راستای تامین نیاز مردم و جلو گیری از افزایش فشار اقتصادی بر زندگی مردم محسوب می شود.
براساس این گزارش « استمرار طرح مقابله با فقر مطلق» و « استمرار طرح تحول سلامت » از دیگر مشخصه های بودجه سال آینده کشور است.
همچنین « استمرار اجرای طرح توسعه و‌توازن منطقه ای» ویژگی دیگر لایحه بودجه سال 98 است که در راستای توسعه عدالت در همه بخش ها و مناطق و بهره مندی همگانی از فرصت های توسعه انجام می شود.
8135/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)