سفیر ایران: تحریم ضدایرانی اروپا برپایه روایت‌های ساختگی است


سفیر ایران: تحریم ضدایرانی اروپا برپایه روایت‌های ساختگی است

لندن – ایرنا – علیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بخش‌هایی از یک‌ نهاد ایرانی را برپایه مفروضات خیالی و روایت‌های موهوم خواند و اروپا را به میزبانی گروه‌های تروریستی متهم کرد.

به گزارش جمعه ایرنا، جهانگیری با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: درحالی‌که غربی‌ها براساس احتمالات اثبات نشده و مفروضات ساختگی عمل می‌کنند، به‌ راحتی واقعیت‌های آشکار را نادیده می‌گیرند.
وی افزود: واقعیت این است که اتحادیه اروپا گروه‌های تروریستی را میزبانی می‌کند و آن‌ها را برای فعالیت‌های غیرقانونی‌شان آزاد می‌گذارد، اما در مورد ایران براساس مفروضات غیرواقعی و داستان‌های تائید نشده اقدام می‌نماید.
اتحادیه اروپا براساس اتهاماتی واهی روز سه‌ شنبه بخش‌هایی از یک‌نهاد ایرانی و دو تن از کارکنان آن را تحریم کرد.
پیش‌ از این مقامات وزارت خارجه ایران ادعاهای مطرح‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک اروپا را رد کرده و آن‌ها را ناشی از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای لطمه به روابط تهران و بروکسل بعد از خروج آمریکا از برجام دانسته بودند.
حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در توئیتر نوشته است: متأسفانه کشورهای اروپایی علاوه بر منافقین، مأمن و پناهگاه نمایندگان گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب جدیدی شده‌اند که آشکارا به دنبال تلاش برای تجزیه ایران هستند.
وی افزود: ملت ایران ایجاد فرصت به این گروه‌های منفور برای طراحی اقدامات تروریستی و تجزیه‌ی ایران را مصداق آزادی‌های سیاسی نمی‌داند.
کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز در پیام جداگانه‌ای در توئیتر نوشته است: درحالی‌ که اروپا بهشت امنی برای میزبانی از گروهک تروریستی منافقین و سایر تروریست‌هایی که هزاران شهروند غیرنظامی ایرانی را ترور کرده‌اند، شده است، اتحادیه اروپا ایران را به باد انتقاد گرفته و ایرانیان را تحریم می‌کند.
وی این تحریم‌ها را کاملاً غیرقابل‌قبول و انحراف در مسئولیت اروپا توصیف کرد.
'بهرام قاسمی' سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است که ایران در چارچوب عمل متقابل اقدام مقتضی خواهد کرد.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403