7 نکته عجیب اما واقعی از دنیای چشم+ اینفوگرافی


7 نکته عجیب اما واقعی از دنیای چشم+ اینفوگرافی

چشم در هر دقیقه 17 بار پلک می‌زند و 65 درصد از فعالیت‌های مغز مربوط به این عضو است.

7 نکته عجیب اما واقعی از دنیای چشم+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چشم ۲ هفته بعد از تشکیل جنین در رحم مادر شروع به رشد کرده و عضلات چشم فعال‌ترین ماهیچه‌های بدن محسوب می‌شوند. همه فرزندان در بدو تولد دچار کوررنگی بوده، اما به طور کلی تعدادی رنگ در دنیا وجود دارد که چشم انسان پردازش این رنگ‌ها را نمی‌تواند انجام دهد. در مجموع فعالیت چشم ۶۵ درصد از قدرت مغز را در بر می‌گیرد.

چشم انسان قادر است به ازای هر ثانیه بر روی ۵۰ مقوله متفاوت تمرکز کند و تصاویری که به مغز ارسال می‌کند وارونه است؛ هر چشم ۱۰۷ میلیون سلول دارد که همگی نسبت به نور واکنش نشان می‌دهند و مژه انسان به طور متوسط ۵ ماه عمر می‌کند.

هنگامی که افراد به منظره زیبایی نگاه می‌کنند مردمک چشمشان در حدود ۴۵ درصد گشادتر می‌شود و چشم به طور متوسط در هر دقیقه ۱۷ بار و ۱۴ هزار و ۲۸۰ بار در روز پلک می‌زند و این عضو قادر است ۳۶ هزار بیت دیتا را در هر ۶۰ دقیقه پردازش کند.

سرعت پلک زدن چشم افراد بین ۱۰ تا ۱۵۰ مینی ثانیه بوده به طوری که به ازای هر یک ثانیه چشم انسان قادر است ۵ بار پلک بزند به همین دلیل سریع‌ترین عضو بدن به حساب می‌آید.

7 نکته عجیب اما واقعی از دنیای چشم+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

رمز و رازهایی از دنیای چشم انسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان