سوپر لیگ ترکیه ، جهنم فوتبالیست های ایرانی ؛ در ترکیه خیریتی برای فوتبال ایران نیست !


امیری و حسینی درحالی شب پر افت و خیزی را پشت سر گذاشتند که همین چند ماه پیش عصای دست کادرفنی در روسیه بودند اما اینکه چه اتفاقی افتاد که این دو در این چند ماه از لحاظ فنی از این رو به آن رو شده و نتوانستند در دیدار با یمن توقعات را برآورده کنند، شاید سوالی باشد که باید جواب آن را در کشور همسایه شمال‌غربی ایران جست‌وجو کرد. نوشته سوپر لیگ ترکیه ،...

سوپر لیگ ترکیه ، جهنم فوتبالیست های ایرانی ؛ در ترکیه خیریتی برای فوتبال ایران نیست !

لیگ ترکیه ؛ عامل افت لژیونر های ایرانی از گذشته تاکنون
نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۸:۱۸
سوپر لیگ ترکیه ، جهنم فوتبالیست های ایرانی ؛ در ترکیه خیریتی برای فوتبال ایران نیست !

امیری و حسینی درحالی شب پر افت و خیزی را پشت سر گذاشتند که همین چند ماه پیش عصای دست کادرفنی در روسیه بودند اما اینکه چه اتفاقی افتاد که این دو در این چند ماه از لحاظ فنی از این رو به آن رو شده و نتوانستند در دیدار با یمن توقعات را برآورده کنند، شاید سوالی باشد که باید جواب آن را در کشور همسایه شمال‌غربی ایران جست‌وجو کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به این اسامی دقت کنید: سهراب بختیاری‌زاده، محمد مومنی، حامد کاویانپور، مهدی طارمی، رامین رضاییان، پیام صادقیان، مجید حسینی، وحید امیری و… کلیدواژه مشترک همه بازیکنانی که از آنها نام برده شده یک کلمه است؛ لیگ ترکیه.

لیگ برتر ترکیه که به سوپر لیگ معروف است هیچ‌گاه فرجام خوبی برای فوتبالیست‌های ایرانی نداشته؛ درواقع این کشور همسایه ایران هر چقدر بهشت توریستی هم‌وطنان‌مان محسوب می‌شود، به همان اندازه برای فوتبالیست‌های ایرانی یک جهنم به تمام معناست.

ناامید از مجید و وحید!

انگار همین دیروز بود که مجید حسینی پس از کش و قوس‌های فراوان راهی ترابوزان اسپور شد تا دومین بازیکن ایرانی این تیم ترکیه‌ای در فصل جاری لقب بگیرد و به این ترتیب مدافع ملی‌پوش کشورمان سیزدهمین لژیونر فوتبال کشورمان در ترکیه باشد. پیش از او نیز وحید امیری به همین تیم پیوسته بود.

این دو از مردان اصلی کارلوس کی‌روش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بودند و درخشش خوبی را از خود به نمایش گذاشتند، با این حال دیدار با یمن هرچند با پیروزی پرگل یوزهای ایرانی همراه بود، اما این دیدار نه شب وحید بود و نه شب مجید تا جایی که مجید حسینی بین دو نیمه جای خود را به پژمان منتظری داد و وحید امیری هم در همان اوایل نیمه دوم از زمین بیرون رفت تا قدوس جایگزین او شود.

امیری و حسینی درحالی شب پر افت و خیزی را پشت سر گذاشتند که همین چند ماه پیش عصای دست کادرفنی در روسیه بودند و هنوز نمایش بی‌نظیر آنها به‌خصوص امیری در اذهان باقی مانده اما اینکه چه اتفاقی افتاد که این دو در این چند ماه از لحاظ فنی از این رو به آن رو شده و نتوانستند در دیدار با یمن توقعات را برآورده کنند، شاید سوالی باشد که باید جواب آن را در کشور همسایه شمال‌غربی ایران جست‌وجو کرد.

ایستگاه آخر فوتبالیست‌های ایرانی؟

پیش از این بازیکنان زیادی از کشورمان در فوتبال ترکیه حضور داشته‌اند که البته اکثر آنها به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده‌اند. در این بین صدقیانی در سال‌های قبل از قرن اخیر در تیم جوانان فنر‌باغچه بازی کرد تا اولین ایرانی در این عرصه باشد اما در سال‌های اخیر یا به عبارت صحیح‌تر در ۴۰ سال گذشته مردانی مثل ناصر صادقی، سهراب بختیاری‌زاده، محمد خاکپور، رضا شاهرودی، حامد کاویانپور، مهدی طارمی، رامین رضاییان، پیام صادقیان، مجید حسینی، وحید امیری و… در لیگ ترکیه بازی کرده‌اند.

ناصر صادقی، بازیکن سابق تیم پاس که دفاع راست بود در دهه ۸۰ در تیم گالاتاسرای حضوری کوتاه داشت و این حضور زمینه‌ساز آشنایی او با مربیان ترک شد، چنان‌که وقتی دنیزلی هدایت‌گر پاس و پرسپولیس شد او در مقطعی دستیار وی و مترجم این مربی مطرح در این دو تیم بود. همچنین سهراب بختیاری‌زاده و محمد مومنی در دهه ۷۰ به تیم فوتبال ارزروم‌اسپور رفتند اما در نهایت بدون توفیق خاصی سفر را نیمه‌کاره رها کرده و به ایران بازگشتند. از سوی دیگر رضا شاهرودی با آلتا‌ازمیر قرار داد بست، اما به علت مشکلی خاص دیگر هیچ‌گاه به ترکیه برنگشت. محمد خاکپور در تیم وان‌اسپور بازی کرد اما حضور او هم کوتاه‌مدت بود. در نهایت در همان سال‌ها نیز حامد کاویانپور هم در سال ۸۵ بعد از اخراج از پرسپولیس به لیگ ترکیه و قیصری‌اسپور رفت و او هم موفق نبود و به علت دوپینگ از این تیم اخراج شد.

جنجال بزرگ طارمی

در دور جدید حضور بازیکنان ایرانی و در رأس همه این ناکامی‌ها هم می‌توان به حضور نیمه‌کاره طارمی و رضاییان اشاره کرد که حضور جنجالی این دو در ترکیه تا مدت‌ها نقل محافل خبری بود تا جایی که بازگشت طارمی به پرسپولیس درنهایت موجب محرومیت این بازیکن و بسته‌شدن دو پنجره پرسپولیس شد. هم‌زمان با آنها صادقیان و شهباززاده نیز در تیم‌های خود با افول مواجه شده و درنهایت دست از پا درازتر به لیگ ایران بازگشتند.

حالا هم که جز ضعف فنی و نزول تاکتیکی، سرزمین عثمانی برای دو ملی‌پوش سطح بالای کشورمان حاصل دیگری نداشته تا درنهایت بتوان به این نتیجه رسید که کشور همسایه هرچقدر برای توریست‌های ایرانی شبیه بهشت است، برای فوتبالیست‌های ایرانی چیزی جز ناکامی به همراه ندارد.

فرهیختگان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !