نگاهی ویژه به پیروزی پرگل شاگردان کی روش برابر یمن ؛ چهره دیگر یوز های ایرانی !


ایران در بازی با یمن، روی متفاوتی از خود نشان داد که می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای هواداران به وجود بیاورد. تیمی که توپ را به تملک خود درآورد. از راه‌های مختلفی چون شوت از راه دور، ارسال از جناحین، ضربات ایستگاهی و... به گل رسید؛ پرس کرد؛ خسته نشد و از گل زدن هم احساس خستگی نکرد. نوشته نگاهی ویژه به پیروزی پرگل شاگردان کی روش برابر یمن ؛ چهره...

نگاهی ویژه به پیروزی پرگل شاگردان کی روش برابر یمن ؛ چهره دیگر یوز های ایرانی !

آنالیز دقیق بازی ایران برابر یمن در جام ملت های آسیا
نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۸:۲۰
نگاهی ویژه به پیروزی پرگل شاگردان کی روش برابر یمن ؛ چهره دیگر یوز های ایرانی !

ایران در بازی با یمن، روی متفاوتی از خود نشان داد که می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای هواداران به وجود بیاورد. تیمی که توپ را به تملک خود درآورد. از راه‌های مختلفی چون شوت از راه دور، ارسال از جناحین، ضربات ایستگاهی و… به گل رسید؛ پرس کرد؛ خسته نشد و از گل زدن هم احساس خستگی نکرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا برگزار شد و شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شدند حریف نه‌چندان قدرتمند خود را با ۵گل درهم بکوبند و البته این تعداد گل می‌توانست بیشتر هم باشد اگر بی‌دقتی در ضربات پایانی و گاها عکس‌العمل‌های دور از انتظار دروازه‌بان بدون تیم یمنی در کار نبود.

شاگردان کارلوس کی‌روش مانند سال قبل که اولین بازی سال را با یک برد پرگل در برابر سیرالئون آغاز کردند این بار هم به یک پیروزی یکطرفه دست پیدا کردند. این سومین برد مقتدرانه ایران در تاریخ جام ملت‌ها پس از برتری ۸ بر صفر مقابل یمن‌جنوبی و ۷ بر صفر برابر بنگلادش بود. ششمین پیروزی پیاپی در اوپنینگ گیم‌ها(اولین بازی تورنمنت) در جام ملت‌ها برای ایران به دست آمد و شکست سال ۱۹۹۶ با محمد مایلی‌کهن در اولین گام مقابل عراق به دست فراموشی سپرده شد.

حفظ رکورد ویژه کی‌روش

کی‌روش با پیروزی پرگل ایران برابر یمن به رکورد صددرصد برد و صددرصد کلین‌شیت در دیدارهای مرحله گروهی جام ملت‌ها ادامه داد. تیم او در چهار بازی به چهار برد رسیده؛ گل نخورده و ۹گل به ثمر رسانده است که رکوردی خاص به نظر می‌رسد.

سیستم هجومی تیم ملی

به سراغ ترکیب تیم ملی می‌رویم. ترکیبی که نسبت به بازی اول ما در جام‌ملت‌های سال ۲۰۱۵، هشت تغییر داشت و تنها سه نفر از آن تیم ثابت بودند، مرتضی پورعلی‌گنجی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی. ما نسبت به اولین بازی جام‌جهانی مقابل مراکش هم چهار جابه‌جایی داشتیم. کریم انصاری‌فرد، روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش و مسعود شجاعی از ترکیب بیرون رفتند و به جای آنها مجید حسینی، مهدی ترابی، مهدی طارمی و اشکان دژاگه به زمین آمدند. آرایش تیم از ۱-۵-۴ دفاعی به ۱-۴-۱-۴ تغییر پیدا کرد و نگرانی‌ها بابت اینکه کی‌روش همچنان با سیستم دفاعی پا به جام‌ملت‌ها می‌گذارد فعلا مرتفع شد.

شاید کمتر دیده شده که تیم ملی در یک بازی ۷۳درصد مالکیت توپ را داشته باشد اما در این مسابقه چنین اتفاقی رخ داد. بازیکنان تنها در ۲۷درصد دوئل‌ها قافیه را به نفرات یان کوچیان در یمن باختند. امید ابراهیمی به‌عنوان تنها هافبک دفاعی در تمام جنگ‌های وسط زمین حضور موثر داشت و مهدی ترابی هم با اینکه اکثرا باید در سمت راست کار می‌کرد اما با اجازه کی‌روش می‌توانست به نقاط مختلف زمین سر بزند. او در دقایقی حتی به صورت کامل متمایل به سمت چپ کار می‌کرد. طارمی هم گاه‌وبیگاه با نفوذهای ضربدری خود به محوطه حریف، تعداد مهاجمان ایران را به عدد دو می‌رساند و عنوان مهاجم سایه را به خود اختصاص می‌داد.

رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی مدام در دو سمت راست و چپ نفوذ می‌کردند و با استارت‌های کوتاه و بلند خود پلن جدیدی را اضافه کرده بودند. حتی در یک صحنه حاج‌صفی از سمت راست خط دفاعی یمن توپی را ارسال کرد که در سمت چپ به رضاییان رسید! ارسال‌های خطرناک رامین یکی از شیوه‌های اصلی ما در راه گلزنی بود و نکته جالب توجه، عدم علاقه ایران به بازی در عمق دفاع حریف بود و ما فقط یکی دو بار شاهد حرکات ترکیبی بین طارمی و سردار در طول ۹۰دقیقه بودیم.

دقت بالای پاس شاگردان کی‌روش

تیم ملی در این مسابقه ۶۰۷ پاس داد؛ تقریبا سه برابر حریف خود. دقت پاس بازیکنان ما ۸۶ درصد بود که در زمین حریف این میزان دقت به ۷۹درصد کاهش پیدا می‌کرد. عددی که تا به اینجا با هدایت مرد پرتغالی کمتر شاهد آن بودیم. ۶۳ بار از ارسال‌های بلند استفاده کردیم و سود لازم را هم از این حربه تاکتیکی بردیم.

۵۰درصد شوت در چارچوب

زدن ۲۰ شوت در یک مسابقه گواه میل فراوان یک تیم به گلزنی است. شاگردان کی‌روش در این دیدار سیری‌ناپذیر بودند و ضعف یمن هم این اجازه را به نفرات تیم ما می‌داد تا با فراغ بال به سمت دروازه آنها یورش ببرند. ۵۰درصد شوت‌های ما داخل چارچوب بود و این در فوتبال امروز، یک آمار قابل توجه به نظر می‌آید. در سوی مقابل سه شوت یمنی‌ها جایی در چارچوب دروازه بیرانوند نداشت. از ۲۰ شوت زده شده ۱۴ شوت از داخل محوطه بود و ۶ شوت هم از بیرون باکس ۱۸ قدم حریف زده شد. دو ضرب بودن گلر یمنی‌ها میل ملی‌پوشان را برای شوت از راه دور بالا برده بود.

تکل‌های موفق ولی خطرناک

در دفاع ۷۶درصد تکل‌های بازیکنان ما با موفقیت همراه شد هر چند برخی از آنها بسیار خطرناک بود. ملی‌پوشان نسبت به حریف خود بیشتر درگیر می‌شدند و پرس‌های سنگین و نیمه‌سنگین را روی آنها پیاده می‌کردند هرچند فشار زیادی روی خط دفاعی و دروازه ما نیز نبود.

یک ایران متفاوت

در مجموع می‌توان گفت ایران در این مسابقه روی متفاوتی از خود نشان داد که می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای هواداران به وجود بیاورد. تیمی که توپ را به تملک خود درآورد. از راه‌های مختلفی چون شوت از راه دور، ارسال از جناحین، ضربات ایستگاهی و… به گل رسید؛ پرس کرد؛ خسته نشد و از گل زدن هم احساس خستگی نکرد.

فرهیختگان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!