بافندگان بوشهری 7 هزار 281 متر مربع فرش بافتند


بافندگان بوشهری 7 هزار 281 متر مربع فرش بافتند

بوشهر- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بافندگان این استان در 9 ماه امسال هفت هزار و281 متر مربع فرش بافتند.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم محمد زاده پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: از 10هزار و 413 بافنده عضو اتحادیه های فرش دستباف استان بوشهر اکنون چهار هزار و 900 بافنده در قالب 12 تعاونی فرش دستباف و 14کارگاه قالیبافی متمرکز و غیر متمرکز فعال هستند.
وی بیان کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی نشست های تخصصی با فعالان فرش برای برنامه ریزی و توسعه فضای فعالیت، جشنواره تجلیل به همراه نمایشگاه فرش، شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی و پیگیری مسائل و مشکلات امور مرتبط با فرش دستباف توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر انجام گرفته است.
محمدزاده اظهار داشت: از جمله حمایت های صورت گرفته این سازمان در بخش فرش دستباف در سال جاری صدور مجوز اعطای وام مشاغل خانگی به 346 بافنده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برگزاری دوره های آموزشی مختلف مانند استفاده از روش های نوین بافندگی، بازاریابی صحیح محصول، مسائل بهداشت فردی و غیره از دیگر کارهای انجام شده برای رشد و پیشرفت علمی و اصولی بافندگان فرش دستباف و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات تولید شده است.
در استان بوشهر علاوه بر قالی تولیداتی از جمله گبه و گلیم توسط بافندگان فرش انجام می شود که گبه شول گناوه شهرت جهانی دارد.
6043/7212

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر