یکصد مرکز علمی کاربردی در کشور دارای اساسنامه شد


یکصد مرکز علمی کاربردی در کشور دارای اساسنامه شد

یزد - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از مجموع 550 مرکز علمی کاربردی فعال در کشور، یکصد مرکز دارای اساسنامه شده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید شامگاه پنجشنبه در نشست تبیین فعالیتها و طرحهای کیفیت محور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد افزود: تا سال گذشته تمامی مراکز علمی کاربردی کشور فاقد اساسنامه بوده است.
وی با تاکید بر سیاست کیفیت بخشی به فعالیتهای دانشگاه علمی کاربردی، ادامه داد: در این راستا تعداد مراکز این دانشگاه از یکهزار و 100 مرکز، به 550 مرکز تقلیل یافت.
وی تصریح کرد: برخی که منافعشان با کیفیت بخشی به فعالیتها و کاهش تعداد مراکز این دانشگاه به خطر افتاده، به دنبال برکناری من بودند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست کمیت گرایی باعث افزایش مدرسان و به تبع آن افت کیفیت مراکز علمی کاربردی شده، با در دستور کار قرار گرفتن ارزیابی علمی و عمومی مدرسان، 30 درصد از مجموع 14 هزار مدرسی که در گذشته جذب این دانشگاه شده بود، تعدیل شدند.
امید افزود: در گذشته پذیرش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی بسیار آسان بود اما اکنون مبنای جذب مدرس، فراخوان و ارزیابی بر اساس صلاحیت های علمی، عمومی و حرفه ای است.
وی یادآور شد: امسال در حالی از این طریق نسبت به جذب هشت هزار مدرس در دانشگاه علمی کاربردی اقدام شد که 46 هزار متقاضی ثبت نام کردند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس جمهوری مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی دولتی تا پایان سال تحصیلی 98-97، این موضوع در دستور کار قرار دارد و تاکنون چندین دانشگاه به بخش غیردولتی واگذار شده است.
امید با بیان اینکه گرایش به سمت رشته های مهارت محور کم شده، افزود: در حالی که ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی امسال 400 هزار دانشجو است، 70 هزار نفر پذیرش شدند.
وی ادامه داد: در گذشته 70 درصد دانشجویان مراکز علمی کاربردی شاغل و بقیه جوانانی بودند که پس از فارغ التحصیلی از آموزش و پرورش وارد دانشگاه می شدند، اما این موضوع اکنون برعکس شده است.
در این نشست، محمدصالح احمدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد گزارشی از فعالیتهای این دانشگاه ارائه کرد.
هم اکنون 23 مرکز علمی کاربردی شامل 15 مرکز دولتی، سه مرکز عمومی، سه مرکز خصوصی و 2 مرکز وابسته در استان یزد فعال است و افزون بر 6 هزار نفر در 150 رشته مقطع کاردانی و کارشناسی در این مراکز تحصیل می کنند.
حدود یکهزار مدرس در مراکز زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به آموزش دانشجویان مشغول هستند.
استان یزد حدود 100 هزار دانشجو دارد که در 67 مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
7532/ 6014/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403