استقرار موشک های قدرتمند چین در واکنش به شناورهای آمریکایی


استقرار موشک های قدرتمند چین در واکنش به شناورهای آمریکایی

تحلیلگر نظامی: این موشک ها حتی اگر در مناطق عمقی خاک چین نیز مستقر شوند باز از برد کافی برای هدف قرار دادن تمامی دریای چین جنوبی برخوردار هستند.

استقرار موشک های قدرتمند چین در واکنش به شناورهای آمریکاییبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش چین در واکنش به عبور ناوشکن آمریکایی از کنار جزایر پاراسل که به اعتقاد پکن متعلق به این کشور است، اقدام به استقرار موشک های میان برد ضد کشتی DF-26 در مناطق دور دست شمال غربی چین کرد.
اوایل این هفته ناوشکن موشک انداز یو.اس.اس کمپبل نیروی دریایی آمریکا در ماموریت «آزادی دریانوردی» از فاصله ای نزدیک به جزایر پاراسل عبور کرد. موشک های میان برد ضد کشتی DF-26 قادر به حمل کلاهک هسته ای است.
هنوز مشخص نیست این موشک ها چه زمانی در شمال غرب چین مستقر شدند یا اینکه آیا استقرار آنها دائمی یا موقت و بخشی از تمرینات نظامی رایج ارتش چین است یا خیر. آنطور که رسانه های چین گزارش داده اند این موشک ها اکنون مستقر و قادر به انجام عملیات در سراسر این کشور هستند.
یک تحلیلگر مسائل نظامی گفت این موشک ها حتی اگر در مناطق عمقی خاک چین نیز مستقر شوند باز از برد کافی برای هدف قرار دادن تمامی دریای چین جنوبی برخوردار هستند.
یگان موشکی ارتش چین موشک های DF-26 را آوریل 2018 به خدمت گرفت و بارها آنها را در رژه های نظامی در پکن و دیگر مناطق این کشور به معرض نمایش قرار داده است. موشک DF-26 با عنوان «قاتل گوام» نیز شناخته می شود که علت آن برخورداری از توانایی حمله به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در گوام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق