آزادی حلب را مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم


رئیس ستاد بازسازی سوریه گفت:همه مردم شهر حلب آزادسازی این شهر را مدیون خون شهدای مدافع می‌دانند و به آن اذعان می‌کنند.

آزادی حلب را مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار حسین اسداللهی رئیس ستاد بازسازی سوریه شامگاه امروز پنجشنبه در سومین مراسم بزرگداشت شهدای خانطومان که در آستانه مقدس امامزاده حسن برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته سالگرد عملیات کربلای ۵ بود که به فرموده مقام معظم رهبری شب قدر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم از برکات شب‌های قدر هستند. این شهدا با اهل بیت عهد بستند که نخواهند گذاشت که حتی به کاشی‌های حرم حضرت زینب هم آسیبی وارد شود و برای این کار هم جان خود را نثار کردند.

اسداللهی گفت: امشب مهمان شهدای کربلای ۵ و شهدای خانطومان هستیم که هر آنچه از دوران دفاع مقدس آموخته بودند را در سوریه تکرار کردند.

وی افزود: بنده سال گذشته به برخی دوستان گفتم پنج سال دیگر رشادت‌های شهدای خانطومان مشخص خواهد شد و این شهدا تمام هستی خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب فدا کردند.

وی در پاسخ به برخی افراد که می‌گویند چرا ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب در حلب و سایر نقاط سوریه حضور دارد، بیان کرد: من به این افراد پاسخی نمی‌دهم، ولی همه می‌دانند که برای دفاع از حرم عمه سادات باید حریم امن ایجاد کرد و مدافعان حرم این حریم امن را ایجاد کردند.

وی افزود: خانطومان در سوریه مانند شلمچه در دوران مقدس از نقاط بسیار مهم و تعیین کننده بود که حفظ و نگهداری آن بسیار اهمیت داشت و شهدا با رشادت‌های خود این مهم را به خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پیکر برخی شهدای خانطومان به کشور بازنگشه است، اذعان کرد: اگر بخواهیم مقاومت کنیم باید همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص بگذاریم و شهدای خانطومان این کار را به نحو احسن انجام دادند. برخی از این شهدا فرصت بازگشت به کشور را داشتند، اما آن‌ها رفیق نیمه راه نبودند و در کنار دوستان شهید خود ماندند.

وی افزود: نسلی که در خانطومان جنگید همان نسلی بود که در دوران تهاجم و شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی رشد کرده اند، اما چون با فرهنگ اهل بیت و آنان حسین (ع) رشد کرده بودند توانستند به خوبی از این دوران عبور کنند.

رئیس ستاد بازسازی سوریه گفت: پیش از آزادسازی حلب ۶٠ درصد این شهر در دست دشمن و ۴٠ درصد آن در اختیار ما بود که با رشادت‌های شهدای مدافع حرم این شهر آزاد شد و همه مردم شهر آزادسازی این شهر را مدیون خون شهدای مدافع می‌دانند و به آن اذعان می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز اگر قرار به مباهله و رجز خوانی بین تمام دنیا و ما باشد. اگر در یک کفه ترازو تمام داشته‌های سایر مردم دنیا و در کفه‌ای دیگر شهدای ما قرار گیرد، این کفه شهداست که سنگینی می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار