درگیری کفتارها به استان‌های ادلب و حماه سرایت کرد+ نقشه میدانی


درگیری کفتارها به استان‌های ادلب و حماه سرایت کرد+ نقشه میدانی

تروریست‌های جبهه النصره در ادامه عملیات خود در شمال سوریه موفق شدند ده‌ها منطقه دیگر را تحت اشغال خود دربیاوردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بعدازآنکه تروریست‌های جبهه النصره موفق شدند بعد از درگیری گسترده با تروریست‌های نورالدین الزنکی، بخش غربی استان حلب را به‌طور کامل تحت اشغال خود دربیاوردند، عملیات تکفیری‌ها به استان‌های ادلب و حماه گسترش پیداکرده است.

سایت خبری «المراسون» سوریه اعلام کرد: تروریست‌های «تحریرالشام» جبهه النصره با کمک تروریست‌های «حزب الترکستانی، حراس الدین و ...» حمله گسترده‌ای را در محور جنوب غربی و جنوب استان ادلب علیه مواضع تروریست‌های «جبهه الوطنیه» شامل تکفیری‌های «نورالدین الزنکی، احرارالشام و ...» آغاز کردند و توانستند ده‌ها منطقه ازجمله «النقیر، عابدین، أرینبة، سطوح الدیر، ترملا، راشا، بعربو، القصابیة، کوکبا القصیرة، کوکبا الطویلة، فلیفل، حرشی عابدین و ...» را تحت اشغال خود دربیاوردند.

از شمال غرب استان حماه نیز خبر می‌رسد، حمله تروریست‌های جبهه النصره به مواضع تروریست‌های جبهه الوطنیه منجر به سیطره بر مناطق «العنکاوی، الدقماق، الزقوم، قلیدین و القاهرة» شده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، هم‌زمان با ادامه پیشروی سریع و گسترده تروریست‌های جبهه النصره، تروریست‌های احرارالشام با صدور بیانیه‌ای در محورهای دشت الغاب واقع در شمال غرب حماه، خود را تسلیم کردند.

در محور شمال استان حماه، تروریست‌های «کتائب العزه» وابسته به گروه «هیات تحریرالشام» موجود رد شهرک «اللطمانه» و مناطق اطراف آن قصد انجام عملیات گسترده علیه ایستگاه‌های دفاعی ارتش سوریه در محور جنوبی را داشتند که توسط نیروها شناسایی شدند.

رزمندگان سوری بعد از شناسایی به‌موقع تروریست‌ها، آن‌ها را با سلاح‌های سبک و سنگین مورد هدف قراردادند و ده‌ها تن از آن‌ها را کشته و زخمی کردند و باقی را از منطقه فراری دادند.

توپخانه ارتش سوریه همچنین تروریست‌ها را در روستاهای «معرکبه، شلیوط، الزکاة و ...» مورد هدف قراردادند و خسارت سنگینی را به نیروها و تجهیزات نظامی آن‌ها وارد کردند؛ تکفیری‌ها از این محورها، مناطق مسکونی را با خمپاره مورد هدف قرار می‌دهند.

بخش وسیعی از منطق شمالی و شمال غربی استان حماه و مناطق جنوبی و جنوب شرقی و جنوب غربی استان ادلب، تحت اشغال گروه‌های وابسته به هیات تحریرالشام است که مهم‌ترین اعضای این گروه را تروریست‌های «جبهه النصره، کتائب العزه، حزب الترکستانی و ...» تشکیل می‌دهند.

المراسلون

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!