117 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در همدان انجام شد


117 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در همدان انجام شد

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی همدان گفت: 13 طرح به ارزش حدود 117 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت تدبیر و امید در این استان انجام شده است.


117 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در همدان انجام شد

به گزارش ایران اکونومیست؛ سید ناصر محمودی روز پنجشنبه در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی همدان افزود: هشت طرح از این تعداد با اعتبار 84.5 میلیون دلار به بهره برداری رسیده و چهار طرح به ارزش 32.1 میلیون دلار در حال اجرا است.
وی ادامه داد: همچنین طرح «فرنچ فرایز» منجمد سیب زمینی رزن نیز افزون بر این با سرمایه گذاری هشت میلیون دلار و 175 نفر اشتغالزایی در دست اجرا است.
محمودی با بیان اینکه تاکنون 67 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در همدان جذب شده است افزود: بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در همدان مربوط به کشور آلمان با 62.4 میلیون دلار است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان بیان کرد: همچنین کشورهای آمریکا، ایرلند، استرالیا، هلند، عراق، لبنان هم در همدان سرمایه گذاری کرده اند.
محمودی درباره آخرین وضعیت احداث نیروگاه های خورشیدی در همدان توضیح داد: اجرای هفت طرح نیروگاه خورشیدی با اعتبار 65.1 میلیون دلار و توان تولیدی 50.9 مگاوات مصوب شده است.
وی ادامه داد: تاکنون پنج نیروگاه با توان تولیدی 36.9 مگاوات به بهره برداری رسیده و 2 طرح دیگر با توان 14 مگاوات در دست اجرا است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اظهار داشت: 966 شماره حساب راکد و غیرضروری دستگاه‌های اجرایی استان همدان مسدود شده است.
وی تاکید کرد: دولت با کنترل این حساب‌ها از دارایی خود مطلع می شود و می‌تواند دارایی اش را مدیریت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش