لادن مستوفی جمعه مهمان «خندوانه»


لادن مستوفی جمعه مهمان «خندوانه»

مهمانان برنامه «خندوانه» این هفته دو بازیگر هستند و رقابت ادابازی به تقابل دو بازیگر با یک مجری و خواننده رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

«خندوانه» با مهمانان صاحب‌نام و رقابت تنگاتنگ "ادابازی"

«خندوانه» سه روز چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گفتگویی با دستیار تهیه‌کننده «خندوانه» درباره مهمانان سه‌شب این برنامه پرس‌وجو کرده که این طور اعلام شده است: "امشب رامبد جوان با سروش جمشیدی (بازیگر)، فردا شب گروه چهارم ادابازی حمید گودرزی و رامبد شکرابی با مهدی یغمایی و باربد بابایی رقابت می‌کنند و برنامه روز جمعه رامبد جوان با لادن مستوفی در برنامه «خندوانه» گفتگو می‌کند.

«خندوانه» پربیننده‌ترین برنامه تهرانی‌ها

برپایه این گزارش، در آخرین نظر سنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در دی‌ماه ۱۳۹۷ از برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های «خندوانه»، «برنده باش»، «حالا خورشید»، «نود» و «به خانه برمی‌گردیم» بالاترین آمار جلب رضایت مخاطبان را به خود اختصاص دادند. بر اساس این نظرسنجی که در تاریخ دهم دی‌ماه با نمونه آماری ۴۰۴ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر ساکن شهر تهران به انجام رسیده است ۷۸ درصد از پاسخگویان بیننده حداقل یکی از برنامه‌های شاخص شبکه‌های سیما بوده‌اند. از این میزان بر اساس جنس بانوان ۸۱ درصد و آقایان ۷۵ درصد بیننده این برنامه‌ها بوده‌اند. همچنین در میان گروه‌های سنی و تحصیلی، نوجوانان ۸۷ درصد و افراد با تحصیلات راهنمایی و دبیرستان ۹۵ درصد بیشتر از سایر گروه‌ها بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.

بر این اساس برنامه "خندوانه" با ۶۳ درصد بیننده رتبه اول برنامه‌های شبکه نسیم و دیگر شبکه‌های سیما را به خود اختصاص داده است. مسابقه «برنده باش» با ۴۹ درصد بیننده و برنامه‌های "حالاخورشید" با ۳۹ درصد، "نود" با ۳۸ درصد از شبکه سه و "به خانه برمی‌گردیم" با ۳۱ درصد در رتبه‌های بعدی این نظر سنجی قرار دارند. در این نظرسنجی میزان بیننده برنامه‌های هر شبکه نیز به تفکیک اعلام شده‌اند. براین اساس از برنامه‌های شبکه یک سیما مسابقه دستپخت با حدود ۲۹ درصد بیننده رتبه اول را در بین برنامه‌های این شبکه دارد و برنامه‌های درس‌هایی از قرآن، آفتاب شرقی، سیمای خانواده، پایش، فرمول یک، سخنرانی رحیم پور ازغدی صبح به خیر ایران و ثریا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

محله گل‌وبلبل (۳) از بین برنامه‌های شبکه دو سیما پربیننده‌تر و با میزان ۱۸ در صد بیننده بوده است و برنامه‌های مسابقه محله، ورزش از نگاه دو، زنده باد زندگی، عصر خانواده و خوش‌وبش در مرتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در شبکه سه سیما پس از سه برنامه یاد شده گزارش ورزشی، گزارش برتر، سمت خدا، کاملا دخترانه، بدون توقف و فوتبالیسم به ترتیب در رتبه‌های بعدی جذب مخاطب قرار گرفته‌اند.

در شبکه چهار سیما نیز برنامه چهارسوی علم، بیشترین بیننده را داشته و برنامه‌های شوکران، سینماگرام، معرفت، شب‌های هنر، هنرنامه در مراتب بعدی قرار گرفته‌اند. برنامه به خانه برمی‌گردیم شبکه ۵ نیز اقبال خوبی در میان مخاطبان داشته و برنامه‌های درشهر و تهران ۲۰ نیز پس از آن قرار گرفته‌اند.

در شبکه نسیم برنامه شبی با عبدی با ۲۶ درصد بیننده در رتبه بعدی پس از خندوانه، و برنامه‌های کتاب باز، قاچ و چهل تیکه در رتبه‌های پس از آن جای گرفته‌اند. در شبکه آموزش سیما برنامه «دکترسلام» با ۱۱ درصد بیننده اول و برنامه‌های صبحی دیگر، کنکور، فرصت برابر و آخ جون کارتون در رتبه‌های بعد هستند.

برنامه‌های چوب خط و عصرانه نیز با آماری نزدیک به هم در سکوی اول برنامه‌های شبکه افق قرار گرفته و برنامه عصر، دوران و آفاق بعد از این دوبرنامه قرار گرفته‌اند. در شبکه قرآن سیما تلاوت‌های درخواستی بیشتر نظر بینندگان را جلب کرده و برنامه بشارت، پرسمان و روزی بهتر در اولویت‌های بعدی علاقمندان این شبکه قرار گرفته‌اند.

شبکه سلامت سیما نیز برنامه ضربان بیشترین آمار مخاطب را داشته و برنامه مادر، کودک، تندرستی، دهکده تندرستی و حال خوب پس از آن قرار گرفته‌اند. در این گزارش از برنامه‌های ویژه شب یلدا نیز نظر سنجی شده و بر اساس آن میان سه برنامه ویژه شب یلدا شامل «شب آرام»، «شب نشینی» و «امشب مثل هر شب نیست»، برنامه «شب آرام» رضا رشیدپور در شبکه سه بیشتر توجه مخاطبان را جلب کرده است. این برنامه ۲۲ درصد مخاطب داشته است که از این میزان ۸۲ درصد با میزان رضایت بالا از این برنامه یاد کرده‌اند.

شهاب حسینی به آی‌فیلم می‌آید

شبکه آی‌فیلم، فیلم سینمایی «محیا» با بازی شهاب حسینی را پنجشنبه بیستم دی‌ماه به نمایش می‌گذارد. فیلم سینمایی «محیا» به کارگردانی اکبر خواجویی برای مخاطبان آی‌فیلم در داخل کشور، پخش می‌شود.

«محیا» در سال ۱۳۸۶ تولید شده و در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار نقش اول مرد را به‌واسطه بازی شهاب حسینی کسب کرده‌است. در خلاصه داستان این فیلم به قلم اکبر خواجویی آمده است: جاوید دانشجوی پزشکی که از دیدن مردگان و خون به شدت هراس دارد، با دختری آشنا می‌شود که شرطی نا ممکن را برای ازدواج با او می‌گذارد و آن شستن هفت مرده است…

شهاب حسینی، الهام حمیدی، برزو ارجمند، آزیتا حاجیان، مجید سعیدی، مریم بوبانی، مهسا کرامتی و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم سینمایی «محیا» پنجشنبه بیستم دی‌ماه ساعت ۲۱ از شبکه آی‌فیلم روی آنتن می‌رود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳ روز جمعه خواهد بود.

خداداد عزیزی به شبکه یک می‌آید

خداداد عزیزی فوتبالیست پیشکسوت و مربی فوتبال مهمان این هفته «درجه یک» می‌شود. برنامه گفتگومحور «درجه یک» جمعه بیست و یکم دی‌ماه با حضور خداداد عزیزی فوتبالیست پیشکسوت و مربی تیم‌های فوتبال روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. در این برنامه ضمن گفتگوی خودمانی پدرام کریمی با این مربی سرشناس در خصوص زندگی شخصی، حواشی فوتبال و شرایط حال حاضر تیم ملی ایران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا به بحث گذاشته خواهد شد.

«درجه یک» به تهیه کنندگی داریوش دلیری و اجرای پدرام کریمی کاری مشترک از گروه اجتماعی شبکه یک سیما و شرکت هوم کر می‌باشد که جمعه‌ها بعد از خبر ساعت ۱۹ به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

روایت اقتدار جنگی ایران در مستند حوالی بصره شبکه یک

در سالروز عملیات کربلای پنج، مستند حوالی بصره امروز از شبکه یک روی آنتن خواهد رفت. در عملیات کربلای پنج، وقتی بچه‌های لشگر ۱۴ امام حسین (ع) در بدترین موانع دشمن گیر می‌کنند، شهید "علیرضا محمدی" به تنهایی گره‌های این لشگر را باز می‌کند تا جایی که به صورت انفرادی با دشمن درگیر می‌شود. در حوالی بصره، تصاویر مستندی از لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در زمان اجرای عملیات کربلای پنج به تصویر کشیده می‌شود. این عملیات ششمین عملیات نیرو‌های مسلح ایران برای فتح بصره محسوب می‌شود که با رمز «یا زهرا (س)» درمحور شلمچه به صورت گسترده در نوزدهم دی ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه آغاز شد. در نتیجه این عملیات نیرو‌های نظامی ایران توانستند حدود ۱۵۰ کیلومتر از منطقه اشغالی شلمچه را آزاد کنند و قسمت‌هایی از جنوب عراق را در تصرف خود درآورند. از این عملیات به عنوان عملیات محاصره بصره نیز نام می‌برند.

مستند «حوالی بصره» به تهیه کنندگی وکارگردانی محمد جبارزاده، کاری از گروه سیاسی شبکه یک است که امروز نوزدهم دی‌ماه حوالی ساعت ۱۷ پخش می‌شود.

«مشتی باش» به شبکه شما پیوست

سری جدید برنامه «مشتی باش» در ۵۲ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی آرمین قاسم زاده و با اجرای شاهین جمشیدی به موضوعات روز فرهنگی، اجتماعی و گسترش مفاهیم انسانی می‌پردازد.

این برنامه از امشب چهارشنبه نوزدهم دی‌ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه شما می‌رود. در هر قسمت از سری جدید برنامه «مشتی باش» در کنار حضور متفاوت مهمان ویژه برنامه در فضای مشهد مقدس، آیتم‌هایی مانند مشتی تور با محور معرفی جاذبه‌های گردشگری مشهد، معرفی افرادی با منش مشتی، گزارش مردمی، آیتم حرم و دل گفته‌های مردم با امام رضا (ع) نیز پخش خواهد شد.

سری جدید این برنامه با هدف تزریق حال خوب، انسانیت و بازبینی در سیره امام رضا (ع) به عنوان الگوی مهربانی بار دیگر در فهرست تولیدات صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی قرار گیرد.

پخش ده آهنگ برتر ناصر عبداللهی از رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران امشب در برنامه " نقطه سرشب " با مرور زندگی ناصر عبداللهی گلچینی از ده آهنگ برتر او را پخش می‌کند. امیرحسین ثقفی یکی از تهیه‌کننده‌های برنامه "نقطه سر شب" چهارشنبه‌هاست، او با بیان این خبر گفت: برنامه موسیقی نقطه سر شب امشب به ناصر عبداللهی اختصاص یافته است. امشب تاپ تن یا ده آهنگ برتر ناصر عبداللهی پخش می‌شود و غزل نهانی درباره زندگی ناصر عبداللهی آیتمی تهیه کرده که تقدیم حضور علاقه‌مندان می‌شود.

علاوه بر این؛ طبق پیش‌بینی‌ها امید حاجیلی؛ نوازنده ساز ترومپت، خواننده سبک پاپ هم مهمان برنامه است حاجیلی از کسانی بوده که در گروه ناصر عبداللهی حضور داشته است. به گفته تهیه کننده برنامه؛ از این هفته تا جشنواره فجر ما به نقد جشنواره می‌پردازیم، مخاطبانی که موافق و مخالف هستند؛ می‌توانند با ما در تماس باشند تا مناظره کنیم.

وی با اشاره به دیگر جزئیات برنامه " نقطه سرشب" افزود: این برنامه هر شب با تم متفاوت و عوامل برنامه ساز مجزا روی آنتن می‌رود. ما شب‌های چهارشنبه با ریتمی شاد درباره موسیقی برنامه‌سازی می‌کنیم و مهمانانی از حوزه موسیقی داریم؛ خواننده‌ها، آهنگسازان و... را به برنامه دعوت می‌کنیم. علاوه بر این؛ اطلاع‌رسانی تازه‌های موسیقی در بخشی با عنوان " موسیقی گرام " تقدیم مخاطبان می‌شود و صفحات مجازی آهنگ‌های موسیقی در این بخش معرفی خواهند شد. مخاطبان می‌توانند این برنامه را امشب از ساعت ۲۲:۳۰ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز بشنوند.

سینا حجازی مهمان مژده لواسانی می‌شود

برنامه «کاملا دخترونه» با اجرای مژده لواسانی هر روز ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه سوم سیما می‌‎رود. این برنامه این هفته با موضوع شادمانی روی آنتن رفت و مژده لواسانی در حوزه‌های مختلف به ابعاد شادمانی در زندگی پرداخت.

لواسانی امروز چهارشنبه نوزدهم دی‌ماه نیز میزبان سینا حجازی خواننده کشور است تا از زاویه موسیقی و آثار او موضوع این هفته برنامه را بررسی کند و به نوعی اختتامیه برنامه را با وی رقم بزند. برنامه «کاملا دخترونه» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۲۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

مرور ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در" رادیکال ۳"

به بهانه سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مجموعه برنامه رادیکال ۳ با حضور محسن هاشمی رفسنجانی فرزند ارشد ایشان و رئیس شورای شهر تهران به بررسی ابعاد شخصیتی ایشان می‌پردازد که با پرسش و پاسخ دانشجویی همراه است. همچنین در بخشی دیگراز برنامه رادیکال ۳ اعضای تشکل‌ها و فعالان دانشجویی به همراه مجری و عوامل برنامه در صحن شورای شهر تهران حضور یافتند و با میهمان برنامه گفتگو کردند. بخش نریشن گرافیک برنامه نیز در خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پخش خواهد شد.

یادآور می‌شود، مجموعه برنامه دانشجویی "رادیکال ۳" کاری ازگروه اجتماعی شبکه سه سیماست که با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره عرصه فرهنگ و سیاست به بررسی موضوعات و دغدغه‌های فرهنگی-اجتماعی دانشجویان می‌پردازد. این برنامه با اجرا و کارشناسی سجاد بلوکات، کارگردانی علی اثباتی و نویسندگی محمد کردلو، پنجشنبه‌ها بعد از اخبار ورزشی ساعت ۱۹ روانه آنتن شبکه سه می‌شود.

«آخرین روز‌های زمستان» را در شبکه افق ببینید

قسمت اول مستند «آخرین روز‌های زمستان» روایتی از زندگی شهید حسن باقری در دوران دفاع مقدس، پنجشنبه بیستم دی‌ماه از شبکه افق پخش می‌شود. فرمانده جوان دوران دفاع مقدس برای خیلی‌ها آشناست، مردی به نام غلامحسین افشردی که البته به نام حسن باقری شناخته شد.

او لقب‌های دیگری هم داشت از جمله سقای بسیجیان و البته هنر فرماندهی اش را هم خیلی زود به رخ همگان کشید؛ باقری به عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نقش مهمی در موفقیت نیرو‌های ایرانی در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و همچنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت.

مستند «آخرین روز‌های زمستان» قصه روز‌هایی را روایت می‌کند که حسن باقری در جنگ تجربه کرده است؛ روز‌های حماسه و دفاع و سال‌هایی سرنوشت ساز برای ملت ایران. بیشتر صحنه‌های مربوط به دهه ۶۰ در این مستند بازسازی شده اند، ولی از صدای واقعی باقری در جنگ استفاده شده است.

قسمت نخست «آخرین روز‌های زمستان» با نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد، پنجشنبه بیستم دی‌ماه ساعت ۲۱ و تکرار آن ساعت ۱۵ روز بعد روی آنتن شبکه افق می‌رود.

برنامه مذهبی پرس‌تی‌وی روی آنتن می‌رود

تاکید بر ثابت قدم بودن و قوی بودن مسلمان در دین مبین اسلام و آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) در برنامه این هفته «غذای روح» مورد بحث قرار می‌گیرد. این برنامه به پخش قسمت‌هایی از سخنرانی زید شاکر در بین مسلمانان آمریکا در مرکز اسلامی شیکاگو می‌پردازد.

وی در این سخنرانی ضمن تاکید بر ضرورت و تاثیر مثبت ایمان و اعتماد به قدرت الهی در زندگی روزمره بشر، ایستادگی برای عقیده و تلاش برای جلب رضای خدا و داشتن پیوند قوی با قرآن را عامل مهم رسیدن انسان به سعادت مادی و معنوی معرفی می‌کند.

وی همچنین خودسازی و مقاومت در مقابل سختی‌ها و مصیبت‌ها را باعث دستیابی به موفقیت دانسته و قوی و شجاع بودن را دو ویژگی مهم مسلمان واقعی می‌داند. ایمان واقعی و نقش آن در تقویت روحی افراد و رسیدن به اهداف متعالی و تسلیم شدن در برابر ذات اقدس الهی به عنوان عامل مهم شجاعت و قدرت مسلمانان از دیگر محور‌های مورد بحث در این سخنرانی است.

«غذای روح» ساعت ۰۰:۲۰ بامداد پنجشنبه از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت ۱۰، شنبه ۰۵:۲۰ و ۱۴:۲۰ و دوشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

پذیرایی از مخاطبان پرس‌تی‌وی با «یه حبه قند»

فیلم سینمایی «یه حبه قند» در برنامه این هفته «ایران سینما» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این برنامه به تهیه کنندگی کیانوش الطافی به مرور فیلم سینمایی «یه حبه قند» محصول سال ۸۹ و ششمین فیلم رضا میرکریمی خواهد پرداخت.

این فیلم که در شهر یزد ساخته شده و نماینده رسمی ایران برای بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان در مراسم اسکار هشتاد و پنجم بود. تیزر‌های تلویزیونی این فیلم را مجید مجیدی و آنونس سینمایی فیلم را رخشان بنی اعتماد ساخته اند. طراحی پوستر فیلم نیز اثر عباس کیارستمی کارگردان فقید ایرانی است.

«ایران سینما» به بهانه چهل سالگی انقلاب، پنجشنبه بیستم دی‌ماه ساعت ۱۰ از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت ۱۷:۲۰، شنبه ۰۷:۰۰ و یکشنبه ساعت ۱۴ پخش می‌شود.

بررسی جام ملت‌های آسیا در وقت اضافه

جام ملت‌های آسیا از شنبه شب در امارات آغاز شده و تیم ملی ایران هفدهم دی‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ کار خود را در این تورنمنت با بازی مقابل یمن آغاز کرد. برنامه وقت اضافه این هفته به بررسی دور اول بازی‌های جام ملت‌های آسیا می‌پردازد. احسان زارع تهیه‌کننده این برنامه گفت: مجید صالح مربی سابق استقلال تهران مهمان برنامه خواهد بود.

گفتنی است، "وقت اضافه" با اجرای حسین معتمد هاشمی جمعه‌ها ساعت ۲۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«امکان مینا» برای مردم بالکان نمایش داده می‌شود

فیلم سینمایی «امکان مینا»، ساخته کمال تبریزی که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خوش درخشید، امشب از کانال بالکان شبکه سحر پخش می‌شود. این فیلم درامی عاشقانه است که داستان زوج خوشبختی را روایت می‌کند که با رسوخ عقاید گروهک منافقین در فکر و ذهن (مینا) با مشکل مواجه می‌شوند. مهران که خبرنگار است و با سردبیر بر سر مسائل کاری همیشه مشکل دارد، با بمباران منطقه‌ای که همسرش در آنجا مشغول به تحصیل است، متوجه فعالیت‌های مشکوک او می‌شود و ....

فیلم سینمایی «امکان مینا»، با نویسندگی فرهاد توحیدی، تهیه کنندگی منوچهر محمدی و هنرمندی میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی و جمع دیگری از هنرمندان محصول سال ۱۳۹۴ بنیاد سینمایی فارابی است. این فیلم در شبکه سحر توسط آدین یاشارویچ به زبان بوسنیایی ترجمه و سپس حک و زیرنویس شده است. امشب چهارشنبه نوزدهم دی‌ماه فیلم سینمایی «امکان مینا»، در ساعت ۲۲:۱۵ به مدت ۱۰۰ دقیقه بر روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر خواهد بود.

ویژه برنامه ولادت حضرت زینب (س) از رادیو ایران

شنبه بیست و دوم دی‌ماه مصادف با ۵ جمادی الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) است. ویژه برنامه «ولادت» کاری از گروه رویداد‌های رادیو ایران به تهیه کنندگی سعید هنرمندی است. وی در خصوص برنامه گفت: ما می‌خواهیم صفت‌های حضرت زینب (س) را در زندگی ایشان بررسی کنیم.

همچنین سالروز ولادت ایشان روز پرستار نامگذاری شده است به این ویژگی آن حضرت نیز خواهیم پرداخت. هنرمندی در پایان گفت: به مناسبت روز پرستار گزارشی از پرستاران سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

گفتنی است «ولادت» با اجرای حسن همایی و حضور معصومه سادات حسینی مدرس دانشگاه الزهرا شنبه بیست و دوم دی‌ماه ساعت ۱۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403