به گزارش پارس نیوز، اگر بخواهیم سلامت باتری گوشی آیفون را بررسی کنیم، باید از ترفندهایی پیروی کنیم و تا به صورت مداوم سلامت باتری آیفون خود را چک کنیم. یک باتری ناسالم می‌تواند به گوشی هم آسیب برساند.

آیا تاکنون به این نکته پی برده‎‌اید که آیفون شما کارایی لازم را ندارد و آن طور که باید و شاید کار می‌کند یا نه؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، باید بدانید که این کارکرد می‌تواند دلایل خاصی داشته باشد.

یکی از علل اصلی این موضوع، خراب شدن باتری آیفون است.

اپل تصمیم گرفته است که مکانیزم باتری‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند که وقتی به یک حد خاص رسیدند، کارایی آیفون را تضعیف کنند.

سوال اصلی این است که چگونه سلامت باتری خود را چک کنیم تا از تضعیف کارایی آیفون و عواقب بعدی آن جلوگیری کنیم؟

برای این کار ابتدا وارد اپلیکیشن”Settings” شوید و گزینه “Battery” را انتخاب کنید. سپس در قسمت تنظیمات باتری، گزینه “Battery Health” را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه، صفحه‌ای که روبروی شماست به شما می‌گوید که حداکثر ظرفیت باتری چقدر است، که این مقدار در گوشی‌های جدید باید 100% باشد اما در طول زمان این مقدار ممکن است به حدود 80% یا 90% هم برسد.
گاه مقدار مزبور حتی از این مقدار هم می‌تواند کمتر شود. ماکزیمم ظرفیت بیانگر آن است که گوشی در حالت فعلی تا چه حد می‌تواند شارژ نگه دارد.

به طور مثال یک باتری 10000 mAh در حالت 100%، 10000mAh است. وقتی این ظرفیت به 90% می‌رسد، به این معناست که در حالت شارژ کامل، 9000mAh است.

علت این موضوع هم آن است که باتری‌های لیتیوم-سون به مرور زمان، از مقدار شارژی که می‌توانند نگه دارند کاسته می‌شود.

چرخه شارژ این است که گوشی خود را از 0% تا 100% شارژ کنید. این بدان معناست که هر بار که گوشی خود را از 0 تا 100 شارژ می‌کنید، این گوشی یک چرخه شارژ را مصرف می‌کند.

به همین خاطر است که برخی می‌گویند که اگر به دنبال سلامت باتری خود هستید، همیشه شارژ خود را بین 40% تا 80% نگه دارید.