شاکیان دومان‌توکان با هم اختلاف دارند/ اخطار قاضی صلواتی به متهم در خصوص تهدید شاکیان


شاکیان دومان‌توکان با هم اختلاف دارند/ اخطار قاضی صلواتی به متهم در خصوص تهدید شاکیان

عده‌ای از شاکیان متهمان دومان توکان خواستار اشد مجازات و عده‌ای دیگر خواستار استرداد وجوه‌شان قبل از هرگونه مجازاتی هستند، دسته اول معتقدند دسته دوم متهم ردیف پنجم پرونده را فراری دادند و می‌خواهند اکنون متهم ردیف اول را فراری بدهند.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز در دادگاه متهمان پرونده شرکت سرمایه پیشرو دومان‌توکان پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان قاضی صلواتی به شاکیان پرونده اجازه داد تا با حضور در جایگاه شکایات خود را مطرح کنند.

این پرونده 168 شاکی دارد که اظهارات آنها حکایت از اختلاف‌شان بر سر نحوه برخورد با متهمان پرونده دارد. عده‌ای از شاکیان طبق اظهاراتی که در محضر دادگاه داشتند معتقدند با توجه به اظهارات متهمان در رابطه با توان پرداخت اصل سرمایه، سود و ضرر و زیان سرمایه‌گذاران قوه قضائیه بر استرداد این وجوه نظارت کند تا مردم به حقوق‌شان برسند. این دسته از شاکیان گروهی تلگرامی به نام تحت‌الحفظ تشکیل داده‌اند و ضمن ارتباط با یکدیگر بر لزوم استرداد اموالشان پیش از هر نوع برخورد دیگری با متهم تأکید می‌کنند.

عده‌ای دیگر از شاکیان نیز در مقابل معتقدند که تشکیل‌دهندگان گروه تحت‌الحفظ که پیش از این نیز گروه‌هایی با عناوین همدلی و رضایت را تشکیل داده‌اند خائنند و درصددند که دومان سهند متهم ردیف اول پرونده را مانند ندا مختارپور فراری دهند.

نماینده این گروه از شاکیان که خودش 690 میلیون تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است در اظهاراتش در دادگاه خواستار اشد مجازات برای متهمان پرونده شد و گفت: خانم ندا مختارپور ما را برای سرمایه‌گذاری فریب داد؛ من نامه نوشتم و گفتم که او را آزاد نکنید، فرار خواهد کرد که متأسفانه آزاد شد و اکنون متواری است.

فرد مذکور همچنین افزود: دومان سهند چگونه مکالمات تلگرامی ما را از داخل زندان می‌بیند و تهدید می‌کند که مطالبات ما را پس از 20 سال خواهد داد. او اگر قرار بود پول بدهد تاکنون داده بود. برای همسرش که سومین نفر هیئت مدیره بود خانه خریده و 95 میلیارد تومان نیز فرستاده برای خواهرش که در کانادا اقاامت دارد.

پس از پایان صحبت‌های این شاکی شکات دیگر، او را تشویق کردند.

یکی دیگر از شکات نیز مدعی شد که وی 95 میلیارد را برای خواهرش فرستاده و او نیز آن را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. دو تن از شاکیان هم که مبالغ 7 میلیارد و 2 میلیارد و 700 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده بودند خواستار این شدند که متهمان پرونده با توجه به اینکه ادعا کردند توانایی استرداد وجوه را دارند تحت نظارت قوه صالحه قضائیه مطالبات شاکیان را پرداخت کنند.

عده‌ای دیگر از متهمان نیز که مبالغ 50 میلیون تا 750 میلیون سرمایه‌گذاری کرده بودند با اشاره به اینکه اقدام متهمان علاوه بر خسارتهای مادی به لحاظ معنوی و حیثیتی نیز به سرمایه‌گذاران لطمه زده‌اند، این لطمات را به شرح ذیل مطرح می‌کردند:

یکی از آنها می‌گفت که فردی بازنشسته است که 3 میلیون تومان حقوق ماهیانه می‌گیرد و زیر خط فقر قرار دارد و اکنون نیز با توجه به این پیش‌آمد اوضاعش بدتر شده آرزو دارد که اصل پولش را پس بگیرد تا دخترش را به خانه بخت بفرستد و از سود پولش نیز صرفنظر کرده است.

شاکی دیگر می‌گفت موقعی که قرارداد می‌بستیم پرسیدم اگر پولمان را بخواهیم چگونه پس می‌دهید، گفتند دوسوته، اما زمانی که اصل پولم را خواستم با دروغ و پشت هم‌اندازی مرا سرکار گذاشتند و پولم را ندادند. خیلی‌ها را می‌شناسم که خانه دوخوابه خود را فروختند که آن را سه‌خوابه کنند اما این مشکلات برایشان پیش آمد.

شاکی دیگر با اشاره به اینکه پدرش دچار عارضه قلبی شده و برای بستری کردن او در بیمارستان نیاز به پول داشته، گفت: از اینها خواستم که پول من را پس بدهند که پدرم را در بیمارستان بستری کنم، اما ندادند و پدرم 25 بهمن 96 فوت کرد.

یکی دیگر از شاکیان نیز می‌گفت که ابتدا 36 میلیون و 500 هزار تومان سود دریافت کردم فردی مستأجر هستم که همسری بیمار و بیکار دارم و مستأصل شدم.

قاضی صلواتی پس از استماع سخنان تعدادی از شاکیان ادامه جلسه را به ساعت 10 فردا موکول کرد و تصریح کرد: اعزام تحت‌الحفظ برای استرداد وجوه موقعی میسر است که متهمین اموالی را معرفی کنند وگرنه تحت‌الحفظی در کار نخواهد بود.

قاضی صلواتی در رابطه با تهدید شکات از سوی متهم نیز گفت: این تهدیدها جز اینکه پرونده جدیدی در دادسرا تشکیل دهد نتیجه دیگری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها