تقدیر از کارآفرینان برتر در جشنواره امین الضرب


تقدیر از کارآفرینان برتر در جشنواره امین الضرب

حاج محمد حسن امین الضرب 135 سال پیش اتاق تجارت تهران یا همان اتاق بازرگانی تهران را تاسیس کرد و ساز و کار تجارت را در ایران بنا نهاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اتاق بازرگانی تهران به مناسبت گرامیداشت این فعال اقتصادی خوشنام از سال ۱۳۹۵ جشنواره‌ای را به همین نام و با هدف تقدیر از کارآفرینان برتر و پیشکسوت و معرفی الگو‌های موفق به جوانان آغاز کرده که امروز سومین دوره ان با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
در این دوره از جشنواره امین الضرب، فعالیت‌های بیش از ۴۲۰ بنگاه و شخص حقیقی مورد داوری قرار گرفت که از این تعداد، ده فرد و شرکت تقدیر شده و لوح و نشان امین الضرب دریافت کردند.
برگزیدگان لوح و نشان امین الضرب استاد محمدعلی موحد و استاد عزت الله فولادوند به عنوان چهره‌های فرهنگی و پژوهشگر، آقایان لئون آهارونیان و آقای سیدابوالقاسم مرتضوی به عنوان پیشکسوت، آقایان محمدجواد شکوری مقدم موسس سایت آپارات و فیلیمو و برادران محمدی (حمید و سعید) موسسان دیجی کالا به عنوان دو فعال استارت آپی هم، آقایان سلطان حسین فتاحی مدیر عامل شرکت امرسان و اکبر ابراهیمی مدیر عامل شرکت پاکشوما به عنوان دو صنعتگر در گروه لوازم خانگی بودند.


عباسعلی قصاعی مدیر عامل چینی زرین ایران و حمیدرضا هاشمی نیا مدیر عامل سام سرویس هم دو کارآفرین برتر در گروه لوازم خانگی و خدمات پس از فروش هستند که موفق شدند تندیس امین الضرب را در جشنواره سوم از آن خود کنند.
میزان تولید، اشتغال، صادرات و اثرگذاری در اقتصاد از جمله معیار‌ها برای انتخاب برگزدیگان جشنواره امین الضرب بوده است.
همه ظرفیت‌های کارآفرینی در بخش خصوصی زمانی گره گشای اقتصاد خواهد بود که این بخش در تصمیم گیری‌های مسئولان دولتی برای اقتصاد و تولید، طرف مشورت باشد.
در این باره مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است: دولت بخش خصوصی را به بازی نمی‌گیرد و معمولا با بخشنامه و ابلاغیه ها، تصمیمات خود را اجرایی می‌کند، اما دولت باید بداند هیچ کشوری در دنیا توسعه نیافت مگر اینکه حضور بخش خصوصی را پذیرفته باشد.
دولت، اما در این برهه از اقتصاد به کمک بخش خصوصی نیازمند است و از فعالان اقتصادی می‌خواهد در جهت ارزآوری بیشتر و تامین کالا‌های اساسی با نرخ مناسب، بیشتر تلاش کنند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این باره می‌گوید: هرچقدر که درآمد ارزی داریم اولین کالایی که باید وارد کشور شود باید کالا‌های اساسی باشد. پس من از تجار و صنوف محترم خواهش می‌کنم تا برای رعایت حال ملت خود همه تلاش خود را بکنند. این زمستان تمام خواهد شد و مردم قضاوت می‌کنند که چه کسانی در این مدت به فکر آن‌ها بوده اند پس باید در قالب یک شبکه توزیع سراسری کالا‌های مناسب را به دست مردم بدهیم. پس کاسبان علاوه بر اینکه سود متعارف دارند، باید برای تامین معیشت مردم کار کنند.
وی ادامه می‌دهد: باید درآمد‌های ارزی کشور را افزایش داد و صادرات را احیا کرد، زیرا ما به درآمد‌های ارزی ناشی از صادرات نیاز داریم و باید تمام تلاش خود را برای رونق صادرات به کار بریم. اگر ترامپ دست بر روی کاهش فروش نفت ایران گذاشته است، اما ما با صادرات محصولاتی مثل پوشاک و سایر کالا‌ها نیاز اصلی کشور را برآورده خواهیم کرد.
کارآفرینان به عناون سربازان جبهه اقتصاد برای تدوام حضور در این عرصه، توجه و تلاش بیشتر مسئولان را در رفع موانع تولید و نظرخواهی از بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها خواستارند.
گزارش: غلامرضا بهرامی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه