کشف اشیای عتیقه به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال در گلستان


کشف اشیای عتیقه به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال در گلستان

جانشین فرمانده انتظامی گلستان از کشف 1029 قطعه اشیاء عتیقه با قدمت 3000 ساله در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پلیس گلستان، سرهنگ «مسعود فروزان» اظهار کرد: مأموران انتظامی گرگان پس از انجام کار اطلاعاتی و پلیسی، موفق شدند فردی که در یکی از واحدهای صنفی شهرستان در حوزه قاچاق اشیاء عتیقه فعالیت داشته را شناسایی کنند.

وی افزود: طی هماهنگی به عمل آمده با مقام قضائی در بازرسی از واحد صنفی مورد نظر تعداد ۱۰۲۹ قطعه اشیاء عتیقه دارای ارزش فرهنگی و تاریخی کشف شد.

این مقام انتظامی استان تصریح کرد: اشیاء عتیقه کشف شده شامل ۳ عدد النگو، ۱۰۱۱ عدد سکه قدیمی، ۲ عدد مدال تخت جمشید و خارجی، ۴ عدد آلبوم تمبر، ۴ عدد انگشتر عتیقه، ۲ عدد سنگ‌های فسیلی آتش‌فشانی، ۳ عدد آلبوم کامل اسکناس‌های قدیمی، یک عدد سنگ محک، ۷ دستگاه گنج‌یاب است که با حضور کارشناس میراث فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته و قدمت تاریخی آن‌ها مربوط به ۳۰۰۰ سال قبل است.

وی با بیان این‌که بر اساس اعلام کارشناسی میراث‌فرهنگی ارزش ریالی اشیاء عتیقه کشف شده بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: از متهم دستگیر شده مقدار ۱۲ گرم مواد مخدر و یک عدد ترازوی دیجیتال نیز کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: ضمن تحویل اشیاء مکشوفه به سازمان میراث‌فرهنگی، متهم نیز با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد