خادمان فرهنگ و هنر آستارا تجلیل شدند


خادمان فرهنگ و هنر آستارا تجلیل شدند

آستارا - ایرنا - آئین تکریم خادمان فرهنگ و هنر آستارا با تجلیل از 15 فعال این عرصه، با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز دوشنبه در این آئین در سینما دریای آستارا گفت: آستارا به فرهنگ غنی و مردمان با فرهنگ مشهور است و باید با وجود تاثیر فناوری و تبلیغات بیگانه، در حفظ اصالت خویش و تاثیرگذاری فرهنگی بر شهرهای اطراف پیشگام باشد.
فیروز فاضلی افزود: تقویت زیرساخت های فرهنگی آستارا جزو برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است و در این راستا مجتمع فرهنگی و هنری آستارا به زودی تکمیل خواهد شد.
فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: فرهنگ به عنوان زیرساخت بخش های فردی و اجتماعی از اهمیت برخوردار است و رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در جامعه، باید توسط مسئولان جدی گرفته شود.
یونس رنجکش افزود: نخبگان و اصحاب قلم و اندیشه نقش مهمی در جامعه دارند و اصلاح فرهنگ جامعه، مشکلات عمومی همه بخش ها را برطرف خواهد کرد.
وی بیان کرد: از 10 میلیارد ریال اعتبار مصوب تکمیل مجتمع ارشاد اسلامی آستارا در سال گذشته حدود دومیلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته بود و امسال برای این طرح، هفت میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.
اکبر اکسیر شاعر صاحب سبک آستارایی هم گفت: شعر و ادبیات آستارا در دهه هشتاد قله های رفیع ادبیات را فتح کرد و باید این شهرستان در رشته های هنری نیز سرآمد باشد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری ارشاد آن ساماندهی شده است.
7105 / 7124/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...