شرکت بیش از نیم میلیون گردشگر در تورهای پرواز با بالن کاپادوکیه


طی سال 2018 بیش از نیم میلیون گردشگر از داخل و خارج ترکیه با بالن هوای گرم بر فراز کاپادوکیه پرواز کردند

بیش از نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی طی سال گذشته با شرکت در تورهای پرواز با بالن هوای گرم کاپادوکیه در مرکز ترکیه ضمن تماشای زیبایی های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این منطقه، تقریبا 70 میلیون یورو درآمد زایی کردند.

بر اساس معلومات جمع آوری شده توسط خبرنگار آناتولی از سازمان هواپیمایی کشوری شمار گردشگران شرکت کرده در تور پرواز با بالن در سال 2018 نسبت به سال پیش از آن 63 درصدافزایش یافته و به 537 هزار و 500 نفر رسیده است.

در روزهایی که شرایط آب و هوایی امکان پرواز با بالن را فراهم می کند از ساعات اولیه صبح بالن های رنگارنگ باهماهنگی 25 شرکت گردشگری فعال در این منطقه به دنبال هم به پرواز درآمده و بر زیبایی های منطقه می افزایند.

تورهای پرواز با بالن هوای گرم که از پرطرفدارترین تفریحات گردشگران بازدید کننده از کاپادوکیه که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیر جای دارد بر اشتغال زایی و رونق اقتصادی منطقه نیز کمک می کند.

مصطفی دورماز، مدیر یکی از شرکتهای گردشگری منطقه در گفتگو با خبرنگار آناتولی علاقه گردشگران به بالن هوای گرم کاپادوکیه را بی نظیر برشمرد.

وی اظهار داشت: نود درصد گردشگرانی که از این منطقه بازدید می کنند علاقه مند به پرواز با بالن هستند. این بخش به رونق اقتصادی منطقه کمک می کند. اشتغال زایی را نیز افزایش می دهد.

خبرگزاری آناتولی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا