یادداشتی بر فصل سوم انیمه Attack on Titan؛ حیوان ناطق


یادداشتی بر فصل سوم انیمه Attack on Titan؛ حیوان ناطق

چند ماهی از پخش فصل سوم انیمه Attack on Titan گذشته است و در بهار ادامه آن پخش خواهد شد و به همین دلیل ما به سراغ بررسی نیمه اول آن رفته‌ایم. انیمه Attack on Titan یکی از معدود محصولات سرزمین آفتاب است که توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است و این توجه فقط از طرف اتاکوها نیست بلکه حتی افرادی که به انیمه نیز علاقه ندارند پیگیر آن هستند؛ مشابه...

چند ماهی از پخش فصل سوم انیمه Attack on Titan گذشته است و در بهار ادامه آن پخش خواهد شد و به همین دلیل ما به سراغ بررسی نیمه اول آن رفته‌ایم.

انیمه Attack on Titan یکی از معدود محصولات سرزمین آفتاب است که توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است و این توجه فقط از طرف اتاکوها نیست بلکه حتی افرادی که به انیمه نیز علاقه ندارند پیگیر آن هستند؛ مشابه اتفاقی که برای انیمه Death Note افتاده بود. فصل اول این انیمه در سال 2014 پخش شد و از همان قسمت اول کاملا آشکار بود که در زمینه دارک و جدی بودن این انیمه در سطح دیگری قرار دارد. پیچش‌های داستانی، مرگ شخصیت‌های مختلف و داستانی به شدت پیچیده باعث شد که توجه بسیار زیادی به این جلب شود. سه سال بعد بود که فصل دوم انیمه Attack on Titan پخش شد ولی نتوانست به درخشش گذشته خود دست پیدا کند. حال نیمه اول فصل سوم این انیمه پخش شده است و قصد داریم طی یک یادداشت کوتاه ببینیم که این انیمه توانسته است به افتخار گذشته خود دست پیدا کند یا دوباره باعث ناامیدی طرفدارن شده است.

فصل جدید قصد دارد که به مخاطب نشان دهد که این بار تمرکز داستان بر روی موضوع کاملا متفاوتی قرار دارد. این بار به جای این‌که آهنگ تیتراژ آغازین انیمه یک سرود حماسی باشد با یک ترانه آرام و کمی غمگین روبه رو هستیم که طی آن سه شخصیت اصلی داستان ارن، میکاسا و آرمین قبل از خراب شدن دیوار نشان داده می‌شوند. هدف سازنده از این کار فقط و فقط یک چیز بوده است، تمام اتفاقاتی که در گذشته افتاده آرامش قبل از طوفان بود و فاجعه واقعی هنوز رخ نداده است. در فصل سوم شاهد حضور به شدت کم دشمنان قدیمی بشریت یعنی تایتان‌ها هستیم و قهرمانان داستان باید با دشمن جدیدی مبارزه کنند، موجودی خطرناک که انسان نام دارد. یکی از کشیشان فرقه دیوار توسط نیروی امنیتی حکومت شکنجه و کشته می‌شود، مرگ این کشیش باعث ایجاد یک توطئه سیاسی می‌شود که موجودیت گروهان گشت را به خطر می‌اندازد. مطمئنا تبدیل کردن یک انیمه اکشن که درباره جنگیدن به هیولاهایی خونخوار است به یک انیمه با داستانی کاملا سیاسی و پیچیده ریسک بزرگی است، قماری که در آن تیم سازنده برنده بوده است.یادداشتی بر فصل سوم انیمه Attack on Titan؛ حیوان ناطق

بخش زیادی از داستان انیمه درباره گذشته شخصیت هیستوریا است، دختری که در فصل گذشته معلوم شد به نوعی از تاریخچه ساخت دیوار خبر دارد. بخش دیگر داستان به گذشته ارن و به خصوص هویت پدر او می‌پردازد. در طی این فصل بالاخره آشکار می‌شود که افرادی به مانند ارن چگونه به تایتان تبدیل می‌شوند و همچنین توطئه دولت بر علیه گروهبان گشت در اواسط فصل اوج می‌گیرد که در نهایت منجر به یک کودتای نظامی می‌شود. انیمه Attack on Titan همیشه به داشتن داستانی پیچیده شهرت داشته است ولی در فصل سوم ما شاهد به اوج رسیدن این قضیه هستیم. همچنین از لحاظ اهمیت داستانی نیز فصل سوم از جایگاه خاصی برخوردار است. در این فصل خیلی از شخصیت‌های انیمه از لحاظ اخلاقی زیر سوال می‌روند همچنین داستان کمتر از دید ارن روایت می‌شود به همین دلیل نسبت به هر شخصیت و همچنین دنیای انیمه بینش بهتری پیدا می‌کنیم و به یک حقیت تلخ می‌رسیم؛ در این جهان قهرمانی وجود ندارد فقط افرادی با ایدئولوژی‌های متفاوت وجود دارند.

یکی دیگر از کارهای شایسته تقدیر سازندگان فصل سوم انیمه Attack on Titan قرار دادن حجم زیادی از اطلاعات مختلف و ارائه آن به مخاطب است به طوری که هیچ‌وقت باعث خستگی بیننده نمی‌شوند. در فصل سوم دید شما نسبت به دنیای انیمه کاملا تغییر پیدا می‌کند؛ همانطور که Game of Thrones به عنوان یک سریال با داستانی کاملا سیاسی شروع شد و با گذشت زمان المان‌های فانتزی را به مخاطب معرفی کرد، انیمه Attack on Titan نیز با یک داستان فانتزی درباره سلاخی کردن غول‌ها شروع شد و به اثری با داستانی کاملا سیاسی تغییر پیدا کرد که باعث می‌شود با خود فکر کنید هیولای واقعی بیرون از دیوار زندگی می‌کند و یا در داخل دیوار نفس می‌کشد؟ البته فلش‌بک‌های بیهوده انیمه مطمئنا گاهی بر روی اعصاب شما خواهند رفت.

یادداشتی بر فصل سوم انیمه Attack on Titan؛ حیوان ناطق

البته شاید حضور تایتان‌ها در این فصل از انیمه کم شده باشد ولی این به معنی کاهش صحنات اکشن نیست. در فصل سوم انیمه Attack on Titan شاهد یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های منفی به نام Kenny هستیم، فردی که به همراه گروه تحت کنترل خود آموزش دیده است تا به هر طریقی گروهان گشت و تمام افراد آن را به قتل برساند. در قسمت دوم انیمه که شاهد این درگیری هیجان‌انگیز هستیم متوجه خواهید شد که انیمیشن‌های مبارزات درون انیمه به سطح کاملا جدیدی می‌رسند و این بار که ابزار تجهیزات سه‌بعدی بر علیه انسان‌ها به کار می‌رود صحنات کاملا متفاوتی را تماشا خواهیم کرد. البته از صحنات اکشن که بگذریم به شخصیت‌پردازی درون انیمه می‌رسیم، در فصل سوم به دلیل این‌که ارن دیگر محوریت تمرکز داستان نیست شاهد وجه دیگر شخصیت‌های داستان نیز هستیم که باعث جذابیت دو چندان داستان می‌شود.

در نهایت باید گفت که فصل سوم انیمه Attack on Titan یکی از بهترین‌های سال 2018 بود. هرچقدر که فصل دوم از لحاظ داستانی کم‌کاری داشت در این فصل شاهد هستیم که ذهن مخاطبان توسط اطلاعات مختلف از جهان این انیمه بمباران می‌شود و در نهایت به چیزی که می‌خواستند می‌رسند. به این داستان درجه یک صحنات اکشن عالی را نیز اضافه کنید تا به محصولی برسید که دیدن آن یک کار ضروری و واجب است.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
یادداشتی بر فصل سوم انیمه Attack on Titan؛ حیوان ناطق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی