بیوگرافی ارژنگ کامکار + عکس


بیوگرافی ارژنگ کامکار + عکس

ارژنگ کامکار (1335، سنندج ) نوازنده تمبک، نقاش و از اعضای گروه کامکارها است.

اتاق خبر 24:

بیژن کامکار زاده ۲۸ آذر ۱۳۲۸ - سنندج نوازندهٔ دف، رباب، تمبک، تار، و خوانندهٔ موسیقی کردی و موسیقی سنتی ایرانی و از اعضای گروه کامکارها است.

بیوگرافی"ارژنگ کامکار"+ عکس

تولد: ۲۸ آذر ۱۳۲۸ سنندج

ملیت: ایران

سبک‌(ها): موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی کردی

ساز(ها): دف، رباب ، تار، تنبک

سال‌های فعالیت: ۱۳۳۸ تا کنون

زندگی‌نامه و فعالیت‌هنری

بیژن کامکار در سال ۱۳۲۸ در ارومیه به دنیا آمد. وی مقدمات موسیقی را نزد پدر آموخت و در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. بیژن از نوجوانی همکاری هنری خود را در رادیو سنندج با برنامه کودک آغاز کرد و تا سن 26 سالگی تمام تجربیات و شناخت موسیقی را در کنار خانواده و رادیو سنندج و فرهنگ و هنر استان کردستان کسب کرد.. اولین سازی که او برگزید تنبک بود اما پس از آن با سازهای ملودیکا و تار به نوازندگی در گروه خانوادگی کامکارها پرداخت.

در سال ۱۳۵۳ با ساز تخصصی تار وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در رشتهٔ موسیقی تحصیل کرد. وی جزو بنیانگذاران گروه‌های شیدا و عارف می‌باشد و در کنسرت‌ها و آثار متعدد به عنوان نوازنده و بعضاً خواننده این گروه‌ها حضور داشته‌است.

ورود به گروه شیدا و عارف

در سال ۱۳۴۸ با محمدرضا لطفی آشنا شد که به گفتهٔ خود وی نقطه عطفی در زندگی هنری وی به شمار می‌رود چون که بعد از پدرش نقش مهمی در آشنایی او با تار و موسیقی ایرانی داشته‌است. همچنین این آشنایی باعث ورود وی به عنوان نوازندهٔ تنبک به گروه شیدا می‌شود اما پس از مدتی با ورود برادرش ارژنگ کامکار به گروه، وی به نوازندگی رباب روی می‌آورد، بیژن کامکار بعد از گروه شیدا به عضویت گروه عارف نیز درمی‌آید.

منبع: بیتوته


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا