هواوی آنر پلی 8 ای (Honor Play 8A) با قیمتی بسیار پایین معرفی شد


هواوی آنر پلی 8 ای (Honor Play 8A) با قیمتی بسیار پایین معرفی شد

هواوی آنر پلی 8 ای (Huawei Honor Play 8A) که پیش‌تر قرار بود با نام Honor 8A معرفی شود، رسما رونمایی شد. با گجت نیوز همراه باشید تا مشخصات فنی، امکانات و قیمت آنر پلی 8 ای را بررسی کنیم. در بازار تلفن های همراه، هیچ چیزی قابل پیش‌بنی نیست و سازندگان می‌توانند با تصمیم‌گیری... نوشته هواوی آنر پلی 8 ای (Honor Play 8A) با قیمتی بسیار پایین معرفی...

هواوی آنر پلی 8 ای (Huawei Honor Play 8A) که پیش‌تر قرار بود با نام Honor 8A معرفی شود، رسما رونمایی شد. با گجت نیوز همراه باشید تا مشخصات فنی، امکانات و قیمت آنر پلی 8 ای را بررسی کنیم.

در بازار تلفن های همراه، هیچ چیزی قابل پیش‌بنی نیست و سازندگان می‌توانند با تصمیم‌گیری در آخرین لحظه، بسیاری از معادلات را به هم بریزند. در این میان، برخی با الهام‌گیری و حتی کپی از دیگر سازندگان، علاقه‌مندان را متعجب می‌کنند. Honor Play 8A یکی از همین تلفن های هوشمند است که با دیدن آن، ناخودآگاه به یاد گوشی جدید Xiaomi Mi Play افتادیم. البته، ما واقعا نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی از چه کسی کپی کرده است؛ ولی واقعا انتظار داشتیم که Honor 8A پیش روی ما قرار گیرد. اینکه سازندگان چرا از “Play” در اسم این گوشی استفاده کرده‌اند واقعا مشخص نیست. به هر صورت، حالا هواوی آنر پلی 8 ای به عنوان جدیدترین اسمارت فون چینی‌ها در آستانه CES 2019 معرفی شده است.

هواوی آنر پلی 8 ای (Honor Play 8A) با قیمتی بسیار پایین معرفی شد

اگر اخبار قبلی را دنبال کرده باشید، حتما با طراحی و مشخصات فنی آنر پلی 8َA آشنا هستید. نکته جالب، شباهت زیاد قاب پشتی این گوشی به شیائومی می پلی است. در این بخش فقط از یک لنز استفاده شده و البته خبری از اسکنر اثر انگشت نیست (کاربران می‌توانند از قابلیت Face Unlock برای قفل‌گذاری استفاده کنند). حالا که در مورد پنل پشتی صحبت کردیم، بهتر است به طراحی این بخش با دو رنگ روشن و تیره نیز اشاره کنیم. آنر قصد دارد موبایل جدیدش را در رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی و طلایی روانه بازار کند. پنل پشتی هواوی آنر 8 پلی از جنس پلاستیک و فریم آن از فلز بوده و دستگاه با 150 گرم وزن و در ابعاد 156.28 در 73.5 در 8.0 میلی‌متر ساخته شده است.

مشخصات فنی هواوی آنر پلی 8 ای

از آنجایی که ما با یک موبایل رده پایین روبه‌رو هستیم، نباید در انتظار مشخصه‌ای غافلگیرکننده باشید. البته این موضوع به معنی به‌کارگیری سخت افزار قدیمی نیست و سازندگان از تراشه توانمند و جدید مدیاتک هلیو P35 با هشت هسته پردازشگر 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 و پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320 بهره برده‌اند؛ تصادفا، درست مثل شیائومی می پلی. هرچند، گوشی هواوی با حافظه رم کمتر 3 گیگابایتی به همراه 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اندروید 9.0 پای و رابط کاربری EMUI 9.0 هم سیستم نرم افزاری دستگاه را تشکیل خواهند داد.

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; }

در بخش جلویی، نمایشگر کم‌حاشیه IPS LCD با ناچ قطره آب را داریم که 6.09 اینچ اندازه دارد و وضوح آن برابر 720×1560 است. این بریدگی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و فوکوس ثابت را میزبانی می‌کند. در صورتی که مبنای عکاسی شما سوژه‌های دیگر باشند، یک حسگر 13 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 در بخش پشتی در خدمت شما خواهد بود. نیروی مورد نیاز دستگاه توسط یک باتری 3020 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و سازندگان هنوز پشتیبانی دستگاه از سیستم شارژ سریع را مشخص نکرده‌اند. احتمالا مثل گوشی شیائومی Mi Play، آنر Play 8A نیز با شارژ 10 وات روانه بازار خواهد شد.

از آنجایی که گوشی های رده پایین هواوی و شیائومی از تراشه‌ای مشترک استفاده می‌کنند، بسیاری از قابلیت‌های ارتباطی آنها نیز مشابه یکدیگر است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به بلوتوث 4.2، وای فای ac، گلوناس، GPS و A-GPS اشاره کرد. گفتنی‌ست که بر خلاف پورت قدیمی microUSB در شیائومی می پلی، هواوی از پورت USB Type-C در آنر پلی 8 ای استفاده کرده است.

هواوی آنر پلی 8 ای (Honor Play 8A) با قیمتی بسیار پایین معرفی شد

قیمت هواوی آنر پلی 8 ای

اگر شما هم مثل ما در انتظار آنر 8A بود اما با آنر Play 8A مواجه شدید، حتما به یاد دارید که قرار بود این گوشی در خلال نمایشگاه CES 2019 رونمایی شود. ظاهرا آنر تصمیم گرفته است تا پیش از برگزاری بزرگترین رویداد فناوری در دنیا، موبایل ارزان‌قیمت خود را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهد تا این اسمارت فون، بیشتر ش‌تر در کانون توجه باشد.

هواوی آنر پلی 8 ای قرار است از تاریخ 8 ژانویه (18 دی) با قیمتی بین 119 تا 129 دلار در چین به فروش رسد. فعلا اطلاعاتی از زمان عرضه این گوشی در بازار جهانی در دست نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس