مردم مراقب یخ زدگی کنتور آب باشند/ خودداری از زیختن آب جوش روی کنتور


مردم مراقب یخ زدگی کنتور آب باشند/ خودداری از زیختن آب جوش روی کنتور

معاون درامد امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب گفت: مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور آب از آتش زدن و آب جوش ریختن بر روی کنتور خوداری کنند­.

مردم مراقب یخ زدگی کنتور آب باشند/ خودداری از زیختن آب جوش روی کنتور اتاق خبر 24:

رسول باقری گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال یخ زدگی کنتور‌های آب در کشور، ­ از متقاضیان تقاضا داریم که­ از تجمع اب به داخل محوطه کنتور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: دمای زیر صفر باعث می‌شد آبی که در چاله کنتور جمع شده یخ بزند و به کنتور آسیب وارد شود.

باقری­ بیان کرد: خانه‌های شمالی و جنوب تهران به دلیل افزایش سرما احتمال یخ زدگی کنتور آن بیشتر است و باید با پوشال و پارچه کنتور را بپوشانند تا گرم شود.

معاون درامد امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران ­افزود: در دو سال گذشته به دلیل سردی هوا بیش از 10 هزار کنتور در استان تهران یخ زد که منجر به قطعی چند ساعته آب مشترکین شد.

وی افزود: زمانی که­ سازمان هواشناسی اعلام کرد که دمای هوا به منفی صفر درجه می‌رسد­ مشترکین باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کهنه­ و نو بودن منازل مسکونی هیچ ربطی به یخ زدگی کنتور‌های اب ندارد گفت: جنس لوله‌های اب به گونه‌ای است که یخ نمی‌زند و فقط حوضچه نگهداری کنتوربدلیل وجود رطوبت یخ می‌زند.

باقری ادامه داد: برطبق ایین نامه اگرمشترکین ­از تاسیسات اب نگهداری نکنند در صورت بروز مشکل باید خسارت را پرداخت کنند.

معاون درامد امور مشترکین شرکت اب و فاضلاب استان تهران گفت:­ مشترکین در صورت یخ زدگی با شماره 122 تماس بگیرند و خودشان هیچ اقدامی برای باز شدن یخ کنتور انجام ندهند، چون این باعث افزایش هزینه‌های انان می‌شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها