67درصد ابلاغیه های قضایی در خوزستان الکترونیکی است


67درصد ابلاغیه های قضایی در خوزستان الکترونیکی است

اهواز - ایرنا - معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان گفت:هم اکنون 67درصد ابلاغیه های قضایی در این استان به صورت الکترونیکی است در حالی که پارسال کمتر از 40 درصد ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی انجام می شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان ' ناصر حجاریان ' در همایش تخصصی آمار عملکردی با موضوع نقش آمار در پیشبرد اهداف دادگستری خوزستان افزود:مهمترین مزیت ابلاغ الکترونیکی، بحث کاهش هزینه ها است ؛ ماهانه در کلانشهر اهواز 2.5میلیارد ریال صرف ابلاغ اوراق می شود که این رقم در کل خوزستان ، سالانه 90 میلیارد ریال است.
وی گفت: چنانچه همه ابلاغیه های قضایی به صورت الکترونیکی صورت گیرد هزینه ها به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
حجاریان ادامه داد: ابلاغ الکترونیکی یکی از بزرگترین تحولاتی بود که در دستگاه قضایی اتفاق افتاد و ثمرات آن را به ویژه در خوزستان که به واسطه پراکندگی نقاط، روستاهای سخت گذر، سطح فرهنگی و بافت عشایری منطقه، شرایط سخت و دشواری دارد شاهد بوده ایم.
وی گفت: قوه قضاییه چند برنامه مهم از جمله توسعه ابلاغ الکترونیکی، استفاده از سامانه های رایانه ای و مخابراتی تدوین کرده است.
حجاریان با اشاره به اینکه راه اندازی دفاتر خدمات قضایی که مورد استقبال عمومی واقع شده بخش قابل توجهی از مراجعات به دادگستری ها را کاهش داده است افزود: به تدریج به خدمات دفاتر خدمات قضایی اضافه می شود.
حجاریان گفت: شفاف بودن آمار، جلوگیری از ارایه آمار غلط، نمایشی نبودن آمار، منسجم بودن، جلوگیری از سردرگمی در ارایه آمار و از همه مهم تر صحیح بودن و واقعی بودن آمار از مهم ترین شاخص های مورد نظر این معاونت است چراکه این آمار مبنای تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها قرار می گیرد و اگر آمار نادرست ارایه شود، ممکن است منجر به تصمیم گیری اشتباه شود.
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان نیز در این همایش گفت: با وجود 600 قاضی، 2هزار کارمند و حدود 40 حوزه قضایی در اهواز و شهرستان های خوزستان، می طلبد که در این استان برنامه های متعدد و متنوع را به خوبی انجام،و از ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم.
حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی افزود: امروز حرف اول و آخر را آمار می زند، پیش از این برای تدوین برنامه ها با بحث کمبود آمار روبه رو بودیم اما اکنون این فرصت وجود دارد که در تدوین برنامه ها از اطلاعات آماری استفاده شود.
وی ادامه داد: آمار موجود به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بسیار کمک کرده است.
در پایان این همایش، کارگاه آموزشی برای کارکنان معاونت آمار فناوری اطلاعات حوزه های قضایی استان خوزستان برگزار شد.
6065/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)