درآمد اچ تی سی با کاهش 62درصدی به پایین‌ترین حد خود رسید


درآمد اچ تی سی با کاهش 62درصدی به پایین‌ترین حد خود رسید

گزارش مالی اخیر اچ‌تی‌سی نشان می‌دهد که درآمد این شرکت طی یک سال اخیر، 62درصد کاهش یافته است که رقم درخورتوجهی به‌شمار می‌آید.

HTC مدت‌ها است که از روزهای اوج خود فاصله گرفته و تقریبا همه می‌دانند که شرایط مالی جالبی را تجربه نمی‌کند و اکثر کاربران دیگر به خرید محصولات این شرکت رغبت نشان نمی‌دهند. اما گزارش مالی اخیر HTC از حقیقتی عجیب و تلخ پرده‌برداری می‌کند؛ درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۸، به پایین‌ترین حد خود رسیده و نسبت به سال ۲۰۱۷ به‌میزان ۶۲درصد کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده از سوی اچ‌تی‌سی، این شرکت توانسته در سال ۲۰۱۸ میلادی تنها ۷۷۰میلیون دلار درآمد کسب کند؛ این مقدار، کمترین درآمد ثبت‌شده در تاریخ این شرکتِ سهامی عام به‌شمار می‌آید و نشان می‌دهد که اچ‌تی‌سی کاملا از جمع بزرگان بازار فاصله گرفته است.

دومین ماه کم‌درآمد اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۸، ماه دسامبر بود که این شرکت توانست در آن، تنها ۴۰۹میلیون دلار درآمد کسب کند. دسامبر به‌عنوان ماه پایانی سال میلادی، یکی از اصلی‌ترین بازه‌های زمانی برای فروشندگان موبایل است؛ چرا که تعطیلات کریسمس در این ماه اتفاق می‌افتد و مردم طی تعطیلات به تهیه‌ی گوشی‌های تازه اقدام می‌کنند. آمار رسمی نشان می‌دهد که درآمد کلی اچ‌تی‌سی طی یک سال اخیر میلادی، به‌میزان ۶۱.۷۸درصد کاهش یافته است.

درآمد اچ تی سی با کاهش 62درصدی به پایین‌ترین حد خود رسید

تاکنون جزئیاتی در مورد میزان دقیق ضررهای مالی واردشده به‌ اچ‌تی‌سی نمی‌دانیم؛ چون این شرکت فعلا از انتشار آن آمار امتناع ورزیده است. طی سه فصل اول سال ۲۰۱۸، اچ‌تی‌سی موفق به کسب درآمد ۳۶۱میلیون دلار شده است. با یک بررسی کلی متوجه می‌شویم که احتمالا این شرکت در سال ۲۰۱۸، متحمل ضرر ۴۵۰میلیون‌دلاری شده است؛ البته مجددا تاکید می‌کنیم که این رقم فعلا رسمی نیست.

سال گذشته شایعه‌های مختلفی مبنی بر احتمال تصاحب اچ‌تی‌سی توسط گوگل منتشر شد، اما اهالی مانتین‌ویو ترجیح دادند تنها تیم توسعه‌ی گوشی‌های پیکسل را با قیمت ۱.۱میلیارد دلار به‌تصاحب خود درآورند. این اتفاق به اخراج حدودا ۱٬۵۰۰نفر از کارکنان ا‌چ‌تی‌سی در تابستان گذشته منتهی شد.

پیش‌بینی آینده‌ی درخشان برای HTC کاری سخت است

پیش‌بینی یک آینده‌ی درخشان و موفق برای اچ‌تی‌سی، کار بسیار سختی است. این شرکت که زمانی بهترین پرچم‌دارها را با کیفیتِ بالا روانه‌ی بازار می‌کرد، امروزه از روزهای اوج فاصله گرفته و اغلب مشتریان خود را - خصوصا در خارج از تایوان - از دست داده است. طی چند سال اخیر، فصل به فصل شاهد کاهش درآمد این شرکت بوده‌ایم و نهایتا درآمد اچ‌تی‌سی در ۲۰۱۸، به کمترین حد خود رسید.

امروزه شرکت‌هایی مثل سامسونگ و اپل بازار موبایل‌های پرچم‌دار را قبضه کرده‌اند و برندهای چینی محبوبی نظیر هواوی، شیائومی و وان‌پلاس نیز سهم مهمی از آن را در اختیار گرفته‌اند.

با وجود اینکه اچ‌تی‌سی گفته است که می‌خواهد با تغییر استراتژی در سال ۲۰۱۹، خودش را دوباره بالا بکشد،‌ اما در هر صورت آینده‌ی روشنی برای این شرکت پیش‌بینی نمی‌شود.

مشخصات فنی و قیمت گوشی اچ‌تی‌سی را می‌توانید در بانک محصولات زومیت مشاهده کنید؛ در این بخش از سایت، همچنان امکان مقایسه‌ی محصولاتی از برندهای مختلف برای شما کاربران محترم فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن