فضاسازی های اخیر در مورد مجلس، برنامه ریزی شده بود


فضاسازی های اخیر در مورد مجلس، برنامه ریزی شده بود

شیراز-ایرنا- نماینده مردم شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسقانه ظرف چند ماه گذشته فضاسازی های متعددی با قصد تخریب جایگاه خانه ملت و نمایندگان اتفاق افتاد که از قبل برای آن برنامه ریزی شده بود.

به گزارش ایرنا فرج الله رجبی، شنبه در نشست شورای اداری بخش زرقان از توابع شهرستان شیراز افزود: در بعضی از این اقدامات از نماهنگ (کلیپ ها) و فیلم های مربوط به 2 سال گذشته استفاده شده تا از این طریق به وجهه مجلس و برخی نمایندگان آسیب زده شود و آنان را متهم به عدم تلاش برای حل مشکلات مردم کنند.
وی اظهارداشت: مردم مطمئن باشند، نمایندگان آنها در مجلس از هیچ اقدامی برای حل مشکلاتشان دریغ نمی کنند و در برخی از نشست های غیر علنی برای حل و فصل مسایل با برخی از مسئولان ذی ربط حتی دعوا هم می کنند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسایلی مانند خشکسالی، بیکاری، تورم، ریزگردها، بانک ها و موسسه های اعتباری از جمله مواردی هستند که دغدغه نمایندگان محسوب می شوند و همواره آنها را پیگیری می کنند.
رجبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بودجه سال 98 در فضای سخت تحریم ها و بر اساس فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت بسته شده است.
این نماینده مجلس بیان کرد: اعتبار یارانه ها از 30 هزار میلیارد تومان در سال 97 به بیش از 42 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 افزایش یافته است.
رجبی افزود: همچنین اختصاص 14میلیارد دلار ارز 42 هزار ریالی برای واردات کالاهای اساسی و افزایش اعتبارات خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سه هزار و 200 میلیارد تومان به 6هزار و 200 میلیارد تومان از دیگر اقدامات مجلس برای کاهش مشکلات اقشار آسیب پذیر است.

**بودجه 98 مبتنی بر مصلحت کشور است
دیگر نماینده مردم شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: بودجه سال 98 در حقیقت بودجه دولت نبوده بلکه این بودجه بر اساس مقتضیات زمان و مصلحت کشور از سوی سران سه قوه و مسئولان نظام تعیین شده است.
مسعود رضایی افزود: رقم بودجه ای که دولت برای سال آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد 486 هزار میلیارد تومان بود که این میزان به 407 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و از این رقم 210 هزار میلیارد تومان آن متعلق به حقوق و دستمزد کارکنان دولت است.
وی اظهار داشت: در این بودجه، سهم یارانه ها 110 هزار میلیارد تومان، بودجه عمرانی 62 هزار میلیارد و خرید اوراق مشارکت 25 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که امیدواریم محقق شود.

**تامین آب و گازرسانی عمده مطالبات مردم بخش زرقان
بخشدار زرقان هم در این جلسه بیان کرد: با توجه به تداوم خشکسالی ها و ازبین رفتن کشاورزی در منطقه کُربال، موضوع انتقال آب آشامیدنی و صنعت به این منطقه از عمده مطالبات مردم این بخش است.
ابراهیم رحیمی اظهار داشت: همچنین گازرسانی به روستاهای بخش زرقان که از شبکه گاز طبیعی بی بهره هستند و ساماندهی وضعیت جاده ها برای جلوگیری از سوانح رانندگی از دیگر نیازهای ضروری این بخش به شمار می آید.
در ادامه این نشست از سایت مجمع خیرین حوزه سلامت استان فارس در زرقان رونمایی شد.
شهر زرقان در فاصله 25 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
7379 /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از مصرف انرژی بالایی برخوردار خواهد بود