مهمترین عوارض جسمانی در ورزشکاران/ بروز آسیب‌های جدی مفصلی در چمن مصنوعی بسیار بالاست


رازی گفت: هرچند کیفیت چمن مصنوعی در ورزش فوتبال بهتر شده اما میزان آسیب دیدگی مفصلی خیلی بالا است.

مهمترین عوارض جسمانی در ورزشکاران/ بروز آسیب‌های جدی مفصلی در چمن مصنوعی بسیار بالاستبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رازی رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه ورزشکاران برای نحوه بازی روی چمن مصنوعی آموزش ببیندد، اظهار کرد: باید حتما تجدید نظر و بازبینی در کیفیت چمن‌های مصنوعی و همینطور کفش‌های ورزشکاران صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سطح زمین از عواملی است که می‌تواند در آسیب دیدگی تاثیر خیلی زیادی داشته باشد، گفت: چمن طبیعی اگر استاندارد باشد نقش بسیار زیادی در پیشگیری از آسیب دیدگی دارد.

رازی افزود: در چمن طبیعی میزان آسیب دیدگی به نحو خیلی زیادی کم است، چه این آسیب دیدگی‌ها به صورت فعالیت بیش از حد و درد‌های مزمن و چه به صورت پیچ خوردگی حاد و آسیب پارگی لیگامان صلیبی باشد.

وی افزود: از سال‌های قبل در آمریکا و اروپا چمن مصنوعی متداول شد که در ابتدای بازی بر روی چمن مصنوعی آسیب دیدگی لیگامان کروشیت قدامی به علت پیچ خوردگی و چسبیدن کف پای ورزشکار به چمن مصنوعی، خیلی آمارش بالا بوده است.

عوارض بلند مدت پارگی لیگامان

وی افزود: مهمترین عارضه‌ای که افراد ورزشکار در بازی‌های فوتبال، بستکبال و هندبال پیدا می‌کنند پارگی لیگامان یا رباط کروشیت قدامی است که این آسیب منجر به بی ثباتی مفصل زانو و پیچ خوردگی‌های مکرر و در نهایت پارگی منیسک‌ها و تخریب غضروف مفصلی می‌شود.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: تخریب غضروف مفصلی باید در سنین بالاتر رخ دهد، ولی در کسانی که دچار پارگی لیگامان صلیبی می‌شوند و درمان مناسب هم انجام نمی‌شوند، آرتروز زانو در سنین بسیار پایین حدود ۳۵ تا ۴۰ سالگی ممکن است رخ دهد.

رازی اظهار کرد: تمرینات خاص پیشگیرنده برای جلوگیری از آسیب لیگامان‌های زانو موثر است و این تمرینات باید حتما در برنامه آمادگی جسمانی افراد قرار گیرد و تا آنجایی که من اطلاع دارم هنوز تمرینات پیشگیرنده جای خود را در برنامه‌های تمرینی ورزشکاران به نحوی که لازم است جای خود را باز نکرده ایت و باید این ورزش‌ها در برنامه‌های تمرینی گنجانده شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...