اخطاریه شماره 90 شنبه مورخ 97/10/15


اخطاریه شماره 90 شنبه مورخ 97/10/15
اخطاریه شماره 90 شنبه مورخ 97/10/15

به اطلاع می رساند ازصبح یکشنبه سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشور شده و طی روز یکشنبه در استانهای واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط شمال غرب، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی و استانهای واقع در زاگرس مرکزی سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و کولاک برف خواهد شد. در روز دوشنبه عمده فعالیت این سامانه در جنوب غرب و برخی نقاط استانهای فارس و بوشهر می باشد. در این روز در نیمه شمالی کشور نیز بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد و از اواخر این روز این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. براین اساس وضع هوای مناطق متاثر از این سامانه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به شرح زیر می باشد:
یکشنبه 97/10/16: بارش برف و باران، وزش باد شدید و در برخی نقاط کولاک برف در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان،شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه وبویراحمد،همدان، مرکزی، زنجان، قزوین،جنوب آذربایجان غربی و دامنه های جنوبی البرز در استانهای البرز و تهران .
دوشنبه 97/10/17: بارش برف و باران و وزش باد در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال غرب فارس،شرق خوزستان و بارش باران گاهی رعدوبرق درشمال غرب بوشهر.
در جاده های کوهستانی مناطق ذکر شده طی این مدت لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود تردد در این مناطق با تجهیزات زمستانی باشد. لازم به ذکر است از اواخر امشب و طی روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه وزش باد شدید جنوبی در استانهای اردبیل، زنجان و قزوین رخ خواهد داد و احتمال وقوع بهمن در جاده های ارتباطی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان به سوی استانهای ساحلی خزر وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن