آرایش جدید دمکرات‌ها برای مقابله با ترامپ


آرایش جدید دمکرات‌ها برای مقابله با ترامپ

هرچند در حوزه سیاست خارجی دولت دست برتر را دارد اما کنگره می‌تواند به شکل غیرمستقیم و از طریق کنترل بودجه اقدامات دولت را تا اندازه‌ای مهار نماید.

به گزارش مشرق؛ کانال رهیافت آمریکا دکتر ابوذر گوهری درباره دور جدید فعالیت کنگره آمریکا و راهبرد دموکرات‌ها در برابر ترامپ نوشت:


دور جدید فعالیت کنگره آمریکا در حالی آغازشده است که دمکرات‌ها، مجلس نمایندگان و جمهوری‌خواهان همچنان مجلس سنا را در اختیار گرفتند.

پیامدها و الزامات کنترل مجلسین توسط دو حزب مختلف باعث خواهد شد این دوره اولاً برای خود کنگره و ثانیاً برای دولت ترامپ متفاوت از دوره قبل باشد. دمکرات‌ها با توجه به انتخابات آتی ریاست جمهوری و پاسخگویی به افکار عمومی، برنامه مدونی برای مقابله با سیاست‌های دولت و شخص ترامپ دارند امری که نقش و اهمیت راهبری سران حزب دمکرات خصوصاً خانم پلوسی را درون کنگره از یکسو و نقش متنفذان حزب دمکرات بیرون از کنگره را برجسته‌تر و مضاعف خواهد ساخت.

مهم‌ترین اقدامات دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان در دوره جدید را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

احضار مقامات و مطلعان به مجلس در رابطه با تخلفات و اتهامات مختلف ترامپ.
بررسی مسائل مربوط به مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و تبانی ترامپ با روس‌ها.
بررسی روند مذاکرات هسته¬ای کره شمالی.
بررسی سیاست‌های مهاجرتی دولت.
برگزاری جلسات استماع درباره جنگ یمن.
بررسی پرونده تخلفات مالیاتی ترامپ.
بررسی تخلفات مالی کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ و….

با توجه به نقش مجلس نمایندگان در تصویب لوایح مالی، دمکرات‌ها اهرم لازم در پیشبرد اهدافشان را دارند. هرچند در حوزه سیاست خارجی دولت دست برتر را دارد اما کنگره می‌تواند به شکل غیرمستقیم و از طریق کنترل بودجه اقدامات دولت را تا اندازه‌ای مهار نماید. نقطه کانونی اقدامات دمکرات‌ها، انتخابات ریاست جمهوری آینده است؛ آن‌ها به‌خوبی می‌دانند تقابل صرف با دولت نمی‌تواند منافع آن‌ها را تأمین کند. ایجاد تزلزل در پایگاه رأی نسبتاً ثابت ترامپ و به صحنه آوردن آرای خاموش اقلیت‌ها، زنان و در یک کلمه پایگاه رأی سنتی دمکرات‌ها و درنهایت -به‌عنوان مهم‌ترین عامل- قرار دادن شخصیتی مناسب در برابر ترامپ در جایگاه نامزد ریاست جمهوری، جهت پیروزی در انتخابات آینده از اهداف دمکرات‌ها در دو سال پیش رو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو