تلاش جمهوری‌خواهان برای اعمال تحریم‌ علیه سوریه


جمهوری‌خواهان سنا طرحی را ارائه کرده‌اند که بر اساس آن تحریم‌های جدیدی علیه سوریه اعمال خواهد شد و همکاری‌های امنیتی آمریکا با رژیم صهیونیستی و اردن تقویت خواهد یافت.

به گزارش نامه نیوز، روز پنجشنبه و در نخستین روز آغاز به کار یکصد و شانزدهمین کنگره آمریکا، سناتورهای جمهوری‌خواه طرحی را ارائه کردند تا بر اساس آن تحریم‌های جدیدی علیه سوریه اعمال و همکاری امنیتی با اسرائیل و اردن تقویت شود.

به گزارش وبگاه JNS، «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا، «جیم ریچ» سناتور ایالت آیداهو، «کوری گاردنر» سناتور ایالت کلورادو و «میچ مک‌کونل» سناتور ایالت کنتاکی بر ارتقای قانون تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه تاکید کردند. بر اساس این قانون، کمک‌های امنیتی و دفاعی آمریکا در غرب آسیا افزایش یافته و روابط استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی بر اساس کمک 3.8 میلیارد دلاری طی 10 سال نیز تقویت می‌یابد و تحریم‌های جدیدی علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و متحدانش اعمال خواهد شد.

اگر این قانون تصویب شود، به قانون همکاری دفاعی میان آمریکا و اردن که در سال 2015 به امضا رسید این امکان را می‌دهد تا به پادشاهی اردن کمک کند با بحران آوارگان سوری، مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی پاسخ داده و از مرزها میان عراق و سوریه محافظت کند.

در نهایت این قانون این امکان را ایجاد می‌کند که دولت آمریکا و ایالت‌های این کشور با جنبش‌های ضد اسرائیلی نیز مقابله کنند.

مارکو روبیو درباره این اقدام سناتورهای جمهوری‌خواه گفته است: «اطمینان از این موضوع که متحدانمان در خاورمیانه نظیر اسرائیل و اردن با وجود تهدیدات بی ثبات کننده‌ فزاینده‌ای که توسط ایران و رژیم اسد ایجاد شده در امنیت قرار دارند جزو منافع امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آید.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید