قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 14 دی 97 + تغییرات


قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 14 دی 97 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 14 دی 97 / این خبر بروز رسانی خواهد شد...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 14 دی 97 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه ۱۴ دی ۹۷

در حال بروز رسانی ...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 14 دی 97 + تغییرات

مرور بازار در روز گذشته (پنجشنبه 13 دی)

دیروز پنج شنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۷، بازار ارز شاهد افزایش نسبی نرخ دلار و یورو بود. به گونه‌ای که بر اساس اعلام نرخ خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا با رشد ۱۵۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه، به قیمت ۱۰۵۵۰ تومان خریداری شده و با نرخ ۱۰۶۰۰ تومان به متقاضی ارز، فروخته شده است. همچنین در بازار دیروز ، هر اسکناس یورو نیز نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، با ۱۵۰ تومان افزایش همراه بوده است. به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، هر یورو با نرخ ۱۲۳۵۰ تومان خریداری شده و با قیمت ۱۲۴۰۰ تومان به مشتری فروخته شده است.


سکه متاثر از رشد نرخ ارز و نرخ جهانی طلا
دیروز در بازار سکه نیز همانند بازار ارز، شاهد رشد نسبی قیمت‌ها بودیم. به گونه‌ای که ، هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش حدود ۴۰ هزار تومانی به رقم ۳ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز با همین افزایش قیمت به سطح ۳ میلیون و ۶۶۳ هزار تومانی رسیده است. هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز در آخرین روز هفته، به ترتیب به قیمت‌های یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و همچنین یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان افزایش یافتند. هر سکه یک گرمی نیز ۶۵۵ هزار تومان قیمت گذاری شد.

قیمت سکه و طلا
دیروز بازار سکه تحت تاثیر سیگنال افزایشی از بازار ارز و همچنین بازار جهانی فلزات گران بها بود. به گونه‌ای که، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲۸۸.۴۳ دلار رسید که بالاترین قیمت از زمان ثبت رکورد ۱۲۹۰.۰۹ دلار در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ بود. همچنین در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه حدود ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۰.۲۰ دلار رسید.
به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ، ضعیف شدن ارزش دلار از قیمت طلا حمایت کرده است و در شرایطی که بازار‌های سهام با فشار‌های کاهشی مواجه شده‌اند، افراد بیشتری به طلا به عنوان یک دارایی مطمئن علاقمند شده‌اند.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 14 دی 97 + تغییرات

دلار سقوط کرد/ افت دوباره بازار‌های آسیایی

بامداد روز جمعه، پس از اینکه شرکت اپل در اتفاقی نادر در مورد کاهش درآمد خود هشدار داد، نگرانی‌ها از رشد اقتصادی جهان و کاهش درآمد‌ها تشدید شد، سهام آمریکا افت کرد و سهام آسیایی پایین آمد.

اپل، غول تکنولوژی کالیفرنیا، با اعلام کاهش فروش در چین و ارتقای کمتر آیفون‌ها، در مورد کاهش درآمد خود هشدار داد. این اولین بار پس از سال ۲۰۰۷ است که شرکت اپل چنین هشداری منتشر کرده است.

سهام اپل پس از تعطیل شدن بازار‌های آمریکا، در بازار‌های اینترنتی، ۸ درصد سقوط کرد.

شاخص‌های سهام آمریکا در بازار‌های آسیایی، روز پنج‌شنبه سقوطی سنگین داشتند که نشان از روز سخت وال‌استریت در ادامه کار خواهد داشت. شاخص ای‌مینی کامپوزیت نزدک ۲.۲ درصد سقوط کرد و ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ هم، ۱.۳ درصد پایین آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، پس از از دست دادن سود‌های اولیه خود، ۰.۴ درصد افت کرد. هرچند بازار‌های ژاپن تعطیل بودند، اما با معامله سهام ژاپنی در بازار‌های دیگر، نیکی ژاپن ۱.۹ درصد سقوط کرد.

سهام چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ و هنگ‌کنگ چندین و چند بار بین منفی و مثبت بالا و پایین شدند. سرمایه‌گذاران منتظرند تا پکن اقدامات حمایتی جدیدی را برای اقتصاد در حال کند شدن این کشور، معرفی کند.

بیانیه غافل‌گیرکننده اپل، فشار زیادی به شاخص‌های تایوان و کره‌جنوبی وارد کرد که سهام تکنولوژی، وزن سنگینی در آن‌ها دارند. سهام کره ۱.۳ درصد و سهام تایوان ۱.۴ درصد سقوط کردند.

بانک مرکزی چین، عصر چهارشنبه اعلام کرد که در حال تغییر سیاست‌گذاری‌های خود به سود شرکت‌های کوچکی است که برای تامین مالی با مشکل روبرو هستند. این آخرین اقدام این بانک برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی است که نقشی کلیدی در تولید اشتغال دارد.

در بازار ارز، دلار با سقوطی سنگین ۱.۶ درصدی در برابر ین به نرخ ۱۰۷.۱۵ رسید. یورو ۰.۲ درصد در برابر دلار رشد کرد و به نرخ ۱.۱۳۶۵ دلار دست یافت.

قیمت طلا با تضعیف دلار، ۰.۳ درصد رشد کرد و هر اونس طلا به قیمت نقدی ۱۲۸۸.۱۱ دلار رسید.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 14 دی 97 + تغییرات

*مطالب برگرفته از خبرگزاری ها و آمار و ارقام مربوط به اتحادیه طلا و جواهر tgju.org می باشد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403