هواوی چگونه تجربه‌ عکاسی و فیلمبرداری را ارتقا می‌دهد؟


هواوی چگونه تجربه‌ عکاسی و فیلمبرداری را ارتقا می‌دهد؟

هوش مصنوعی موبایل، موضوعی بسیار جذاب و کاربردی در دنیای امروز است که سازندگان گوشی های هوشمند به آن توجه ویژه ای دارند. با این حال تنها برخی از آنها با پیشرفت‌های تازه‌ و مبتکرانه در عرصه‌ تراشه‌ها و گوشی‌های هوشمند پیشگام هستند. هوآوی، شرکت پیشگام در حوزه گوشی های هوشمند، در آگوست 2018 ازKirin 980 ، یعنی اولین تراشه‌ هوش مصنوعی 7 نانومتری...

به گزارش اقتصاد آنلاین ،Kirin 980 از معماری ساخت 7nm بهره برده و علاوه بر CPU و GPU ، از یک NPU ارتقایافته دو هسته ای برای پردازش عصبی برخوردار است. این قابلیت‌های تازه، نه تنها کارایی، کارامدی و دسترس‌پذیری بالا را به همراه دارند، بلکه در کنار یکدیگر، بزرگترین گام رو به جلوی هوآوی را در حوزه طراحی و تولید پردازنده های گوشی های هوشمند تاکنون را به معرض نمایش گذاشته اند.

Kirin 980 به سری HUAWEI Mate 20 جان تازه‌ای بخشیده است. خالی از لطف نیست که به جزییات این محصول توجه کنیم و ببینیم قابلیت‌های آن برای کاربران دستگاه‌های این سری، مخصوصا از جنبه‌ عکاسی و فیلمبرداری، چه امکاناتی را به ارمغان آورده است.

کارایی بالاتر و بهره وری بیشتر، حاصل طراحی 7 نانومتری

فناوری ساخت 7 نانومتری Kirin 980 را قادر می‌سازد تا 6.9 میلیارد ترانزیستور را در چیپ کوچکی به اندازه‌ یک سکه‌ جمع کند. فناوری ساخت 7 نانومتری در قیاس با فناوری ساخت 10 نانومتری، 20 درصد کارایی و 50 درصد کارآمدی در مصرف انرژی را ارتقا داده و چگالی ترانزیستور را 1.6 برابر کرده است.

در حقیقت، Kirin 980 کارایی CPU را 75 درصد و بهره وری انرژی را 58 درصد حتی نسبت به تراشه پیشین Kirin 970 بهتر کرده است. Kirin 980 از CPU هشت هسته‌ای متشکل از چهار هسته Cortex-A76 و چهار هسته‌ Cortex-A55 تشکیل شده است.

این بدان معنی است که پردازنده اصلی در Kirin، هسته‌هایی بزرگ را با عملکرد بالا برای مهار بار کاری فشرده و فوری تخصیص داده است. این هسته‌های بزرگ بهینگی بالایی دارند و عملکرد پایداری را ارائه می‌دهند. هسته‌های کوچک تر و فوقِ ‌ِبهینه‌ این محصول، فعالیت‌های سبک پس‌زمینه را با مصرف انرژی بسیار کمی به انجام می‌رسانند. به عبارت دیگر، کاربران دارای موتوری پرانرژی در گوشی همراه‌شان هستند که مخصوصا تجربه‌ عکاسی و فیلمبرداری را ارتقا می‌دهد. علاوه براین، Kirin 980 زمان آغاز به کار برنامه‌ها را تسریع کرده است. همچنین در زمینه چندکاره بودن(multi-tasking) عملکرد بهتری دارد و کار با آن آسانتر است.

به دلیل تکامل طبیعی شبکه‌های اجتماعی و دسترسی دائمی به اینترنت، کاربران روزانه‌ گوشی‌های همراه بیش از آنکه صرفا کاربر اینترنتی باشند که تصاویر به اشتراک می‌گذارند و داده شخصی مصرف می‌کنند، اکنون به تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده‌اند. به همین خاطر، نسل بعدی پردازشگران هوش مصنوعی مانند Kirin 980 مهم هستند.

پشتیبانی بهتر برای پیکربندی چنددوربین

هوآوی، نسل چهارم پردازنده‌ سیگنال تصویر(ISP) را در محصول Kirin 980 جمع کرده است. ISP جدید که افزایش 46درصدی پیکسل را در قیاس با محصول پیشین دارد، پشتیبانی بهتری را برای پیکربندی چنددوربین (مانند دوربین سه‌گانه‌ی Leica در سری HUAWEI Mate 20) فراهم می‌کند. همچنین فناوری کاملا تازه‌ی بازتولید رنگ HDR که می‌تواند کنتراست را در بخش‌های مختلف تصویر تنظیم کند را فراهم می‌کند.

Kirin 980 همچنین از راهکار کاهش نویز چندمسیره استفاده می‌کند که به طور دقیقی بدون آسیب رساندن به عکس، اشیا را از تصویر حذف می‌کند و به کیفیت بهتر تصاویر در فضاهایی با نور کم منجر می‌شود. این قابلیت به صاحب گوشی، تصاویری واضح‌تر و ویدئوهایی با ظاهر حرفه‌ای‌تر می‌دهد که روی هم رفته به تجربه‌ای غنی‌تر در عرصه‌ی فناوری موبایل کمک می‌کند.

ردیابی حرکتی ارتقا یافته

قابلیت تازه‌ی دیگر پردازنده‌ی سیگنال تصویر یا ISP، ردیابی حرکتی بهتر است. وقتی کاربری تلاش می‌کند از فردی در حال حرکت عکسبرداری کند، ISP می‌تواند شی را با دقت 97.4 درصد تشخیص دهد، پس هر فرد آماتوری می‌تواند به سادگی اجسامی که به سرعت عبور می‌کنند را در صفحه‌ی دوربینش ضبط کند.

ابتکارات نوینی که برای رفع نیازهای کاربر در Kirin 980 قرار دارد، بهترین قابلیت‌های فیلمبرداری را در یک گوشی هوشمند فراهم می‌کند. این تراشه، روش جدیدی را انحصارا برای پردازش ضبط ویدئو به کار گرفته که باعث می‌شود ماژول دوربین (سنسورِ تصویرِ مجتمع شده در لنز)، ویدئوهایی با 33 درصد تاخیر کمتر ضبط کند.

اتصال اینترنتی سریع‌تر

اتصال اینترنتی، عنصری محوری برای لمس حقیقی عکاسی و فیلمبرداری بهتر است؛ عمدتا به این دلیل که کاربران پیچیده‌ی امروزی محتوای بصری خودشان را می‌سازند و می‌خواهند با استفاده از گوشی همراه، محتوای خود را فورا در شبکه‌ی اجتماعی یا با دوستان و خانواده‌ی خود به اشتراک بگذارند.

هوآوی برای فراهم کردن بهترین ارتباط اینترنتی ممکن، برای اولین بار پشتیبانی از قابلیت مدرن LTE Cat.21 را با سرعت دانلود در زمان اوج مصرف Gbps 1.4 در Kirin 980 جمع کرده است. علاوه بر این، Kirin 980 از carrier aggregation حتی در میان باندهای فرکانسی پشتیبانی می‌کند (carrier aggregation فناوری است که دو یا چند carrier را در یک کانال داده تلفیق می‌کند تا ظرفیت داده را افزایش دهد). این تنها دلیل دیگری است که نشان می‌دهد چرا Kirin 980 برای ارتقای تجربه‌ی عکاسی و فیلمبرداری، یا هر نوع کاری که دربرگیرنده‌ی انتقال داده‌ی عظیم است، کاملا مناسب است.

به طور خلاصه، Kirin 980 و هوش مصنوعی به کار رفته در آن، گوشی‌های هوشمند را به نقطه‌ای رسانده که کاربران امروزیِ گوشی‌های هوشمند دقیقا از عکاسی و فیلمبرداری در این دستگاه‌ها انتظار دارند. آنها دیگر فقط نمی‌خواهند تنها تصاویر ساده‌ای را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارند، بلکه به تولیدکنندگان پیچیده‌ی محتوا مبدل شده‌اند. سری HUAWEI Mate 20 ابزاری پراهمیت در این حوزه است. Kirin 980، کارایی بهتر، بهینگی انرژی، پشتیبانی از پیکربندی چنددوربین، ردیابی حرکتی ارتقا یافته، اتصال اینترنتی بهتر، و چندین و چند قابلیت دیگر را ارائه کرده تا نسل جدید تولیدکنندگان محتوا در گوشی‌های هوشمند درست همان چیزی را دریافت کنند که می‌خواهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو