شهرک صنعتی خرمدشت برند شهرک های تولیدی کشور


شهرک صنعتی خرمدشت برند شهرک های تولیدی کشور

قزوین – ایرنا - شهرک صنعتی خرمدشت در استان قزوین به دلیل ویژگی ها، ظرفیت ها و توانمندی های خاص به عنوان برند شهرک های تولیدی کشور معرفی شده است.

به گزارش ایرنا شهرک صنعتی خرمدشت با 2 هزار و 234 هکتار مساحت در اختیار به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان و جزو 10 شهرک صنعتی بزرگ کشور یاد می شود.
هم اکنون فاز اول این شهرک به مساحت 325 هکتار آماده سازی و واگذار شده است و مابقی آن نیز به تناسب استقبال سرمایه گذاران آماده سازی و واگذار خواهد شد.
واحدهای شاخص این شهرک در زمینه کاشی و سرامیک، انواع اسپری و خوشبو کننده، تولید انواع غذاهای دام و طیور، فولاد و میلگرد و مصالح پیش ساخته فعالیت دارند.

*** تمامی زیرساخت ها در شهرک صنعتی خرمدشت فراهم است
استاندار قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شهرک صنعتی خرمدشت در شهرستان تاکستان با سه هزار هکتار مساحت یکی از شهرک های صنعتی بزرگ کشور است.
عبدالمحمد زاهدی افزود: 325 هکتار این شهرک آماده سازی شده است و مابقی آن نیز به تدریج برای واگذاری به سرمایه گذاران آماده خواهد شد.
وی گفت: تاسیسات و خدمات لازم از قبیل آب،برق و گاز در این شهرک تامین شده است و مشکل خاصی از نظر زیرساخت در آن وجود ندارد.
زاهدی با بیان اینکه امتیاز این شهرک معافیت مالیاتی 13 ساله است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک از زمان بهره برداری تا 13 سال مالیاتی پرداخت نخواهند کرد و همین معافیت مالیاتی عامل جذب بسیاری از واحدهای تولیدی بزرگ به شهرک صنعتی خرمدشت شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های دشمنان عزم دولت برای حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی استان جدی است.
زاهدی افزود:در همین راستا بخش نامه ها و دستورالعمل های خوبی برای حمایت از واحدهای تولیدی صادر شده است تا بتوان با سرعت و جدیت بیشتری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کرد.
وی با اشاره به مهمترین حمایت های ممکن از واحدهای تولیدی، افزود: تخصیص معافیت مالیاتی،پرداخت تسهیلات بانکی، تامین سرمایه در گردش برای طرح های توسعه و رفع مشکلات تامین اجتماعی و مالیاتی واحدهای تولیدی از جمله اقدامات دولت برای حمایت از صنایع است.
استاندار اضافه کرد: برای تصمیم گیری سریعتر در حل مشکلات واحدهای تولیدی مشکلات صنایع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شده و برای رفع مشکلات آنها تصمیم گیری می شود.
زاهدی افزود: خوشبختانه در این راستا میان دستگاه های قضایی و اجرایی هماهنگی و هم افزایی خوبی وجود دارد و با همدلی و انسجام برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع استان تلاش می شود.

*** شهرک صنعتی خرمدشت برند شهرک های تولیدی کشور است
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرک که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین است با سه هزار هکتار مساحت یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور محسوب می شود.
منوچهر حبیبی افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه این شهرک، نزدیکی به پایتخت از دو مسیر قزوین به تهران و اشتهارد به تهران و دسترسی به استان های غربی شرایط ویژه ای را برای این شهرک فراهم کرده است.
حبیبی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در واگذاری زمین در این شهرک وجود ندارد، افزود: زیرساخت های انرژی از قبیل برق،گاز و آب در این شهرک فراهم شده است و امکان واگذاری اراضی در هر مساحتی به سرمایه گذاران را داریم.
وی گفت: تمام نرم های استاندارد و فضای سبز در این شهرک رعایت شده و قیمت مناسب زمین و معافیت مالیاتی 13 ساله شرایط ویژه ای را برای سرمایه گذاری در این شهرک فراهم کرده است.
حبیبی اضافه کرد: هم اکنون 130 واحد بزرگ در زمینه فولاد و خودرو در این شهرک فعال هستند و پیش بینی می کنیم این شهرک به زودی به یکی از شهرک های برند دار کشور تبدیل شود.
معاون استاندار اضافه کرد:میزان آلایندگی محیط زیستی پایین یکی دیگر از ویژگی های این شهرک است که موجب شده با اختیار عمل بیشتری بتوان برای تصمیم گیری و توسعه آن اقدام کرد.
این مسئول با اشاره به ظرفیت های صنعتی تاکستان، گفت: این شهرستان قطب تولید واحدهای فولادی استان به شمار می رود و واحدهای فولادی بزرگ و خوبی در آن مستقر هستند.
حبیبی با بیان اینکه شهرک صنعتی خرمدشت برند شهرک های صنعتی کشور است، اضافه کرد: صنایع فولادی و ساختمانی مستقر در این شهرک با توجه به رکود صنعت ساختمان و فروش نداشتن گرفتار مشکلاتی بودند که هم اکنون به دلیل رونق نسبی در کشور و ظرفیت بازار خارجی به ویژه عراق و سوریه بخشی از مشکلات آنها حل شده است.
وی گفت: طی 2 سال گذشته چند واحد تولیدی در این شهرک صنعتی راکد بوده اند که با پیگیری صورت گرفته و همراهی سیستم بانکی و اجرایی برای رفع مشکلات و فعال سازی آنها اقدام شد.

*** تمامی ظرفیت های شهرک صنعتی خرمدشت فعال شود
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تاکستان قطب تولید صنایع فولادی و میلگرد است چون واحدهای فولادی که فعالیت آنها تا شعاع 120 کیلومتری تهران ممنوع است به این شهرستان و شهرک صنعتی خرمدشت هدایت شده اند.
علی پرزحمت افزود: بخش ریخته گری ایران خودرو نیز به زودی در این شهرک مستقر می شود که در این صورت بر ظرفیت های شهرک صنعتی خرمدشت افزوده خواهد شد.
وی اضافه کرد:این شهرک صنعتی با سه هزار هکتار مساحت از شهرک های صنعتی بزرگ کشور است و امیدواریم با حمایت مسئولان، جراید و بانک ها شاهد فعال سازی تمامی ظرفیت های آن باشیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به صادرات محصولات فولادی از این شهرک، افزود: کشورهای جنگ زده عراق و سوریه برای بازسازی شهرها و روستاهای خود به میلگرد و فولاد استان قزوین نیاز دارند و باید با استفاده از این فرصت برای افزایش صادرات، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان اقدام کرد.

*** شهرک صنعتی خرمدشت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین است
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شهرک صنعتی خرمدشت با سه هزار هکتار مساحت جزو 10 شهرک صنعتی برتر کشور محسوب می شود.
حمیدرضا خانپور افزود: هم اکنون 2 هزار و 200 هکتار از این شهرک در مالکیت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین قرار گرفته و حدود 350 هکتار آن ساماندهی شده است.
وی اضافه کرد: چند قرارداد مهم بزرگ نیز در این شهرک منعقد شده است و ابتدای سال آینده تصفیه خانه شهرک نیز عملیاتی و اجرایی می شود.
خانپور گفت: انعقاد 130 قرارداد، واگذاری 155 هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران و بهره برداری از 63 واحد از جمله اقدامات صورت گرفته در این شهرک هستند که برای هزار و 600 نفر اشتغال پایدار به وجود آورده است.
این مسئول اضافه کرد: 66 طرح صنعتی نیز در این شهرک منعقد شده اند که 12 مورد در مرحله تخصیص زمین، 18 مورد در مرحله دیوار کشی، 26 مورد نصب سوله و 10 مورد در حال نصب ماشین آلات هستند که در صورت بهره برداری تا پایان سال آینده زمینه اشتغال پنج هزار نفر دیگر را در این شهرک فراهم می کنند.
وی با بیان اینکه این شهرک مشوق های خاصی دارد، افزود: معافیت مالیاتی 13 ساله و فراهم بودن تمامی زیرساخت ها از آب، برق، تلفن، گاز و فیبر نوری موجب شده است تا سرمایه گذاران با اشتیاق و پشت گرمی زیادی برای تولید و فعالیت اقتصادی در این شهرک اقدام کنند.
خانپور با بیان اینکه قیمت زمین در این شهرک به شکلی مناسب و معقول طراحی شده است، اضافه کرد: 10 درصد قیمت زمین در این شهرک به صورت نقد و مابقی در اقساط بلندمدت از سرمایه گذاران دریافت می شود تا به سرمایه گذاران فشار وارد نشده و با خیالی راحت تر به تولید و تجهیز واحد تولیدی خود اقدام کنند.
این مسئول با بیان اینکه شهرک صنعتی خرمدشت بزرگترین شهرک صنعتی استان و جزو 10 شهرک صنعتی بزرگ کشور است، افزود: این شهرک بیشتر در زمینه کاشی و سرامیک، فولاد و صنایع فلزی، سلولوزی و بسته بندی انگور و کشمش فعال است و به زودی واحدهای بسیار بزرگ از جمله لوله مانیسمان در این شهرک راه اندازی می شود.
شهرک صنعتی خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان بوده و در کیلومتر 28 جاده تاکستان- آوج – همدان قرار دارد.
6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !