به گزارش خبرنگار برنا از شادگان، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید مجید شرفی امام جمعه شادگان در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی این شهرستان اظهار کرد: در شادگان به دلیل وجود مراکز قرآنی مثل دارالقرآن ها توجه و اهتمام به فراگیری قرآن بیشتر شده اما نباید هدف فقط قرائت قرآن باشد بلکه باید عمل به قرآن و استفاده از مفاهیم قرآنی در زندگی روزمره مد نظر باشد.

او گفت: ارتقای فعالیت های قرآنی در شهرستان از مهمترین اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

شرفی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌ها وظیفه ذاتی نسبت به قرآن کریم دارند، افزود: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی و غیر دولتی در راستای ارتقای فعالیت های قرآنی در شادگان از مهمترین اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

او اضافه کرد: ظرفیت فرهنگی شهرستان به ویژه در امور قرآنی بسیار مناسب است و با کمی هماهنگی، تعامل و حمایت از جلسات و محافل خانگی همچنین برگزاری جلسات تفسیر می‌توان کارهای ارزشمندی در این راستا انجام داد.

حجت الاسلام شرفی در پایان به اشاره به اهمیت گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه تصریح کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد، کاربردی کردن دستورات قرآنی در بطن جامعه، آموزش بیشتر و بروز قرآن در مدارس و مراکز آموزشی، آشنایی بیشتر نسل جوان با فلسفه قرآن، پرورش مدیران قرآنی و حمایت از موسسه‌های قرآنی باید نقش پر رنگ تری در فعالیت‌های متولیان قرآنی شهرستان داشته باشد.