21 عملیات تروریستی در 12 کشور


21 عملیات تروریستی در 12 کشور

گروه بین‌الملل ـ دیده‌بان فتاوای تکفیری و آرای افراطی وابسته به دارالإفتاء مصر با انتشار گزارشی از وقوع 21 عملیات تروریستی در 12 کشور جهان در هفته پایانی سال 2018 میلادی خبرداد.

21 عملیات تروریستی در 12 کشور

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریة نیوز؛ در این گزارش آمده؛ تعداد عملیات‌ تروریستی که در هفته پایانی سال گذشته، مناطق مختلف جهان را به لرزه درآورده است، به 21 عملیات در 12 کشور می رسد که 266 کشته به همراه داشت.

در این گزارش با بیان اینکه تعداد قربانیان این عملیات‌های تروریستی نسبت به هفته پیش از آن 58 نفر افزایش داشته، در ارتباط با گروه‌های مسلحی که بیشترین عملیات را انجام داده‌اند، آمده؛ داعش، طالبان، بوکوحرام، جنبش الشباب سومالی، هیئت تحریر شام و جیش محمد(گروهی شبه‌نظامی در کشمیر) از جمله گروه‌هایی هستند که بیشترین عملیات‌ را در مناطق مختلف انجام داده‌اند.

در گزارش دیده‌بان فتاوای تکفیری و آرای افراطی وابسته به دارالإفتاء مصر آمده؛ افغانستان با 6 عملیات تروریستی همچنان در صدر کشورهای قربانی تروریسم قرار دارد و گروه‌های تروریستی با ایجاد رعب میان شهروندان در خیابان‌ها، بازارها و اماکن عمومی بر اهداف شهری تمرکز دارند.

در این گزارش همچنین با اشاره با این که سومالی با چهار عملیات تروریستی در رتبه دوم قرار دارد، تأکید شده؛ تعداد عملیات‌های تروریستی در قاره آفریقا افزایش یافته و هر یک از کشورهای بورکینافاسو، لیبی، کنگو، سومالی و کامرون شاهد وقوع یک عملیات تروریستی بوده‌اند که این نشانگر توجه و پناه‌بردن گروه‌های تروریستی به کشورهای این قاره است؛ به‌ویژه این که برخی از این کشورها به دلیل درگیری‌های داخلی محیط مناسبی برای ظهور جریان‌های تروریستی هستند.

در ادامه گزارش مرکز دیده‌بان فتاوی دارالافتاء مصر تصریح شده؛ عملیات تروریستی در سوریه و عراق به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، به گونه‌ای که سوریه در این هفته تنها شاهد یک عملیات تروریستی از سوی هدئت تحریر شام علیه آوارگان در ادلب بود که در اثر آن یک کودک 10 ساله جان باخت.

در این گزارش آمده؛ کاهش عملیات تروریستی در سوریه به دلیل نزدیک شدن حول بحران در این کشور است، اما کاهش این آمار در سوریه و عراق نسبی است و هسته‎های خاموش برجای مانده از داعش و القاعده تلاش می‌کنند با ایجاد درگیری به حیات خود ادامه دهند، زیرا بروز درگیری و ناامنی شرط بقای آنهاست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه