کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی


کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا و احتمال کاهش رشد اقتصادی در سال 2019، باعث سقوط قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، به دنبال افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا و نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی در سال 2019 میلادی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 33 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد) به 53 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 9 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، 45 دلار و 32 سنت در هر بشکه معامله شد.
کارشناسان بر این باورند که بهای نفت به دنبال افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا و نگرانی ها در خصوص کاهش رشد اقتصادی در سال 2019 با کاهش همراه باشد.
در آخرین روزهای سال گذشته میلادی گزارش شد سطح تولیدات نفتی آمریکا رکورد زده و به 11.7 میلیون بشکه در روز رسیده است. درواقع آمریکا با این مقدار تولید به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شده است.
نفت روزهای پایانی سال 2018 میلادی را با کاهش بها گذراند که این مسئله از سال 2015 میلادی تاکنون بی سابقه بود. کارشناسان اعلام کرده‌اند که چشم انداز بهای نفت برای سال 2019 میلادی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و نگرانی ها از پر تنش شدن روابط تجاری میان آمریکا و چین، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بی ثباتی سیاسی و درگیری ها در خاورمیانه می تواند بر بهای آن تأثیر بگذارد.
به دنبال افزایش شاخص سهام آسیایی در نخستین روز از سال نوی میلادی، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با اندکی کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1279.31 دلار رسید.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟